Zoek MDM

Bulletin

Vitaminiseren van een coeliakiepatiënt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1163 door handmatig-mechanisch
Vitaminisering van een coeliakiepatiënt Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Celica uit 1998 (de two-header) die ik tweedehands heb gekocht voor het geval ik ooit geluk heb. Nu heb ik een sponsor om mee te racen in regionale kampioenschappen. Ik heb alles ingesteld (luchtfilters, rubberen banden, Remus-uitlaat, Selex-omgebouwde schokdempers, enz.), maar eerlijk gezegd heb ik de auto flink lichter gemaakt en weegt hij nog steeds veel. Ik zou graag willen dat jullie me vertellen of de ECU opnieuw geprogrammeerd kan worden en ik er 15 of 20 pk bij krijg, of hoe ik ze anders kan winnen, wetende dat ik in Groep N race. Bedankt voor jullie hulp. :lol:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1164 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vitaminiseren van een coeliakiepatiënt
Ik vergat te zeggen dat het een atmosferische multikleppenmotor is en 1800 cc

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1166 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vitaminiseren van een coeliakiepatiënt
Op de website www.mecanicavirtual.org is er een forumsectie over motorvoorbereiding voor racen.

Hier zijn een paar dingen om in gedachten te houden:

Vermogen is gelijk aan correct verbrande benzine per tijdseenheid (seconde).

Als u de hoeveelheid benzine die de motor ingaat verhoogt en de inlaatlucht niet verhoogt, zal deze stikken. Om een betere brandstofvulling te bereiken:

1. Polijst het inlaatspruitstuk met een Dremel, een kilometertellerkabel, schuurpapier en veel geduld. Dit levert u ongeveer 6 of 7 pk meer op, omdat de lucht minder wrijvingsweerstand in de inlaatpijpen heeft.

2. Door het vliegwiel met 10% lichter te maken en de krukas te balanceren, verbetert u de motorrespons, zeker als u kiest voor een keramische koppeling.

3. Bewerk het cilinderkopoppervlak om een hogere compressieverhouding te bereiken. LET OP! CONTROLEER EERST DE HUIDIGE COMPRESSIEVERHOUDING OM TE VOORKOMEN DAT U DEZE TE VERLAAGT, OMDAT DIT KAN LEIDEN TOT HET KNALLEN VAN DE DRIJFSTANG.

4. Profiteer van het feit dat je de cilinderkop hiervoor hebt verwijderd, vervang de huidige klepgeleiders door bronzen exemplaren die veel minder wrijving hebben, en gebruik een Dremel om het deel van de klepgeleider dat in het inlaatspruitstuk in de cilinderkop uitsteekt, bij te snijden. (ALLEEN INLAAT, ALS JE DE UITLAATGELEIDER BIJSNIJDT, KAN JE DE KLEP VERBRANDEN)

5. Controleer of de cilinders slijtagestappen hebben. Zo niet, laat ze dan zoals ze zijn. Zo ja, herslijp ze dan en monteer overmaatse zuigers en zuigerveren.

6. Ik weet niet welk type injectie de Celica heeft, maar hij heeft zeker een katalysator. VERWIJDER DIE.

Je kunt de lambdasonde niet verwijderen, tenzij je de ECU herprogrammeert.

Het luchtfilter zou van groen katoen of KN moeten zijn vanwege de lagere weerstand tegen de luchtstroom.

Kijk of er nokkenassen zijn met een grotere klepoverlap dan die jij hebt, want met die laatste kun je de cilinders vullen en leeg laten lopen, hoewel je het stationair toerental wel moet verhogen tot 1100 tpm, anders gaat hij hobbelen en afslaan.

Alles wat ik je verteld heb, werkt; sommige dingen zijn goedkoop en andere niet zo duur, maar alles wat niet direct te maken heeft met meer lucht in de cilinders, is gericht op het bereiken van een hoger aantal omwentelingen per minuut. In ieder geval verhoogt het het vermogen, hoewel er ook risico's aan verbonden zijn. HOUD DAT IN ACHT EN VEEL SUCCES.

de wedstrijdcatalogus van dit jaar te bekijken www.donspeed.com

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1173 door handmatig-mechanisch
Man, jij bent echt de baas. Ik doe er alles aan om te laten zien wat je zegt en laat het je weten. Heel erg bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1174 door handmatig-mechanisch
Ik zag ooit een hele encyclopedie geschreven op een rijstkorrel en...
verdorie!!!!! Ja, het onmogelijke is mogelijk.

Is die engine die Megabeat suggereert voldoende voor één race of een heel seizoen?

Laten we eens kijken, laten we eens kijken, hoeveel mensen die encyclopedie, een bron van kennis, hebben kunnen lezen...

kalm aan, Megabeat, kalm aan.

Het eerste wat een voetbalteam nodig heeft om te winnen, is een goede spits. Hé, Kapy, ben je een goede coureur?

Zelfs als ze Matías Prat een F40 gaven, zou Alonso nog steeds winnen met een Clio.

Wat ik je hier vertel, is slechts een weerspiegeling van mijn eigen gedachten. Aan de technische kant:

let op wat Megabite zegt, want hij heeft je precies verteld wat er maximaal uit een viertaktmotor gehaald kan worden. Hoewel ik het niet helemaal eens ben met het laatste deel van de uitlaat, namelijk het vervangen van de katalysator zonder meer. Je moet letten op de retentie die een uitlaat maakt, want die beïnvloedt ook de verbrandingskamer. Het gaat er niet om merkuitlaten te plaatsen, maar om te berekenen welke retentie die uitlaat nodig heeft om de verbrandingskamer te optimaliseren, want geen enkele motor met een vrije uitlaat werkt goed.

Ik heb ook wel eens gehoord over het verchromen van de voeringen als die auto die had, en ook het inlaatspruitstuk met een spiraalvormig rooster, zoals de buizen van elk vuurwapen.

Ook grotere velgen in plaats van bijvoorbeeld 17 of 21, vanwege de ontwikkeling van een wielomwenteling.

En ook de ontwikkeling van je versnellingsbak...

de aerodynamische onderdelen...

maar goed...

Ik blijf bij mijn fabeltje over de rijstkorrel.

P.S. Je hebt nog een heeeeele lange manier om het uit te leggen, kleine Megabite.