Zoek MDM

Bulletin

Help - Clio 1.6 RN accelereert vanzelf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11174 door handmatig-mechanisch
Help - Clio 1.6 RN accelereert vanzelf Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, mijn naam is smariano, ik ben hier nieuw en ik wil je graag vertellen over het probleem dat ik heb, om te kijken of iemand me kan vertellen wat het zou kunnen zijn...
het probleem is dat de Clio uit zichzelf accelereert, maar niet altijd. Als hij koud is, start hij perfect en loopt hij ook lange tijd zo. Het probleem is dat als ik hem stop en hem even laat staan, en ik hem dan weer wil starten, hij accelereert tot bijna 3000 toeren per minuut. Ik heb de lambdasonde en de stappenmotor al vervangen en ik heb de gasklephuis schoongemaakt met contactreiniger. Ik weet niet wat het nog meer zou kunnen zijn haha... tenzij het door het gas komt... dat hij de computer iets verkeerds vertelt. Voor zover ik weet heeft hij geen lambdasonde-emulator, alleen een relais. Als we de computer resetten, loopt hij een tijdje prima en dan valt hij uit... als we de lambdasonde vervangen, hetzelfde... er zit ook een nieuwe brandstofpomp in... alle onderdelen die ik heb vervangen zijn van Bosch,:S dus ik weet niet wat ik verder moet doen en ik ben serieus... Ik denk erover om de vuilnisbak er bovenop te zetten en hem te verkopen... helpeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!

Bedankt en groeten!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11176 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Help - Clio 1.6 RN accelereert vanzelf
Ofwel zuigt hij lucht aan, wat ik niet denk, want dat gebeurt soms wel, ofwel vervang je de stappenmotor opnieuw en laat je het contact een paar minuten aan staan voordat je hem start. Je zult het me vertellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden - 15 jaar en 7 maanden geleden #11181 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Help - Clio 1.6 RN accelereert vanzelf
Het punt is dat we het stap voor stap hebben geprobeerd en het werkt geweldig:S ... maar goed, ik ga toch de oude gebruiken, haha, en kijken wat er gebeurt... bedankt!
Laatste editie: 15 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14418 door handmatig-mechanisch
Hoi, mijn naam is Maxi, ik heb hetzelfde probleem. Het enige probleem is dat de mijne de 3000 tpm niet haalt, maar wel tussen de 1000 en 1500 tpm. Bovendien verstoort het ook mijn rijgedrag, omdat hij veel schokt. Ik laat hem nu nakijken. Ik heb je verteld dat ik de pomp, de stappenmotor, de lambdasonde en de temperatuursensor heb vervangen, en het is nog steeds hetzelfde. De jongens kunnen niet zien wat het is; ik denk dat het iets elektrisch is. Ze hebben de injector, de sensoren, enzovoort schoongemaakt. Als ik me niet vergis, is die van jou ook een single-point, want ik heb de MTV-versie, dezelfde motor uit '99. Ik heb hem op benzine laten rijden en nooit CNG gehad, dus ik denk niet dat dat het is. Als je onderweg bent om hem te laten repareren, kunnen we informatie uitwisselen.
Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14424 door handmatig-mechanisch
Als de stroomtoevoer veel stroom vraagt, controleer dit dan door de TPD los te koppelen en te testen om te zien hoe de stroomtoevoer zich gedraagt.