Zoek MDM

Bulletin

de Opel Corsa keert terug

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11149 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: De Opel Corsa is terug
Vriend, dit voertuig heeft inderdaad speling op de demperpoelie, aangezien de sleutel is afgebroken en deze zeer slecht is gerepareerd, waardoor er wat speling is overgebleven. Mijn vraag was nu of die speling, die niet veel is, invloed had op de demperpoelie, aangezien het, zoals ik al zei, al een tijdje zo is en dit probleem altijd al heeft gehad. Dus, de vraag die ik nog heb, is of de demperpoelie platgedrukt wordt wanneer de computer in de noodloop gaat? Het is niet zo dat het signaal ontbreekt of dat de demperpoelie op een gegeven moment uitvalt, maar eerder dat het alleen de voorloophoek beïnvloedt?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11156 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend kikemec, in dit geval vertel ik je dat ik auto's heb gezien die niet starten vanwege dit probleem en de slijtage was heel gering. Wat er gebeurt, is dat zelfs als het gering is, de speling sterk verandert en de computer in de war raakt. Ik zeg nog steeds niet dat het 100% zeker het geval is, maar aangezien je al zoveel hebt gedaan, zou het goed zijn om het te proberen. Ik voeg eraan toe dat in de Corsa, zelfs als de storing is verholpen, de code blijft verschijnen (computerlampje). Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het ongeveer 30 of 20 keer gebeurt, elke keer dat de auto wordt gestart, en dat dit soms de motor doet afslaan. Daarom raad ik aan om na elk werk de computer te resetten, zodat hij je niet in de war brengt. Doe het en kijk en vertel het me.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11165 door handmatig-mechanisch
Ja, als de auto veel hapert, alsof het een 3-zuigersysteem is, hij een tijdje schokt, een tijdje min of meer goed loopt en slecht regelt, kan het probleem in de krukassensor (CKP) of de nokkenassensor (CMP) zitten. Deze kunnen de weerstand verhogen bij hogere temperaturen, waardoor er onjuiste waarden in de ECU verschijnen en de hele motorwerking in de war raakt. Iets dergelijks is mij overkomen en ik heb de sensoren vervangen (nadat ik de bobine, bougies, injectoren en andere dingen had vervangen zonder oplossing) en geen probleem, ik heb ze gecontroleerd.
Groeten en succes.