Zoek MDM

Bulletin

de Opel Corsa keert terug

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11087 door handmatig-mechanisch
De Opel Corsa is terug. Uitgegeven door manual-mecanica
vrienden zijn al op de hoogte van het probleem met de Opel Corsa met de controle, het is teruggekomen en met een ander probleem, wanneer het de werktemperatuur bereikt of na 5 minuten rijden, zuigt het voertuig, dat wil zeggen, het verliest vermogen, en ik loop heel slecht, ik weet niet wat ik met deze auto moet doen, ik heb alles al gedaan, de compressie is prima, nieuwe kabels, nieuwe bougies, nieuwe bobine, ik weet niet wat ik moet controleren, het is hetzelfde probleem als bij de Corsa, maar ik weet niet wat het kan zijn, na 5 minuten rijden verplettert het en loopt het heel slecht, met de koude motor loopt het onberispelijk.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11088 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: De Opel Corsa is terug
Hoi Kikemec, is dat de katalysator van een auto? Ik had een soortgelijk probleem met een Chevrolet Corsa, zoals dat model hier heet, en het was een verstopte katalysator. Ik heb hem vervangen en het probleem was verdwenen. Je moet ook de ECU controleren om te zien of deze goed werkt of dat hij uitvalt als de auto warm wordt. Ik hoop dat dit helpt en dat je het probleem kunt oplossen. Met vriendelijke groet en een gelukkig 2010! :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11096 door handmatig-mechanisch
Misschien is het wel gebakken lucht. Zit er niet ergens een scheur waar hete lucht de inlaat instroomt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11100 door handmatig-mechanisch
Vrienden, de storing die ik nu heb gevonden is als volgt: de motor loopt goed totdat het controlelampje gaat branden en aangeeft dat het signaal van de toerentalsensor slecht is of af en toe ontbreekt. De toerentalsensor is vervangen en alles blijft hetzelfde. Als het lampje brandt, ligt het stationair toerental op 800 toeren per minuut. Je geeft gas en het daalt tot 500 toeren per minuut. Daarna moet je het iets opvoeren, maar als het de 1200 passeert, slaat het alarm af en stijgt het snel tot 3000 of 3500 toeren per minuut. De temperatuurkwestie is uitgesloten, want als het lampje uitvalt, zet je de motor uit en laat je hem draaien. Dan is alles weer in orde totdat het lampje weer gaat branden. Ik weet niet wat ik moet doen. De bedrading is in orde en de nieuwe sensor is volgens mij alleen nog de computer. Als je iets te binnen schiet, laat het me weten, dan houd ik je op de hoogte van de voortgang.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11130 door handmatig-mechanisch
Hé vriend, mij is iets soortgelijks overkomen, maar het is een kwestie van controleren. Controleer eerst de demperwig (krukaspoelie), dan de wig op het tandwiel achter de demper, waar de distributieriem werkt. Als de wiggen versleten zijn (ze bewegen vanzelf heen en weer), veranderen ze de timing en brengen ze de computer in de war. Ik zeg niet dat het 100% waar is voor jou, maar het kost niets om te controleren. Doe het en laat het me later weten, oké?