Zoek MDM

Bulletin

Ontlucht het koelsysteem van de Toyota Yaris

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11009 door handmatig-mechanisch
Ontluchten van het koelsysteem van de Toyota Yaris. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo.

Ik heb de thermostaat en waterpomp van een Toyota Yaris D4D uit 2004 vervangen, maar ik kan het circuit niet ontluchten. Ik kan geen ontluchter vinden. En er zit geen verwarming in, dus ik denk dat er lucht in zit. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Ik ben ten einde raad!

Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11013 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ontluchten van het koelsysteem van de Toyota Yaris
Maar ze hebben de kachel verwijderd, normaal gesproken zit daar de ontluchter, hoeveel koelvloeistof heb je erin gedaan? Ze nemen ongeveer 5 liter, proberen die helemaal bij te vullen en laten het minimaal staan totdat de ventilator aanslaat, normaal gesproken werkt dat, en nadat hij twee keer is gestart, zet je de auto uit, wacht je tot hij is afgekoeld en vul je het niveau bij. Houd de temperatuur altijd in de gaten en controleer het inlaatspruitstuk om te zien of daar koelvloeistof zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11014 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ontluchten van het koelsysteem van de Toyota Yaris
Let op, het hangt af van het type radiator en het aantal kanalen in de massa of korf. Kijk of er een dunne slang uit het inlaatspruitstuk komt. Je kunt deze losdraaien en de lucht erdoor laten ontsnappen totdat er alleen nog maar water uitkomt. Test het en houd de temperatuur altijd in de gaten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11031 door handmatig-mechanisch
Laat hem draaien zonder de radiatordop, twee cycli van de ventilator en bijvullen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45181 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Ontluchten van het koelsysteem van de Toyota Yaris
Alfonso, goedemorgen. Ik las vier jaar geleden over het probleem met je auto. Mij overkomt hetzelfde na het vervangen van de pomp. Ik wil graag weten hoe het probleem is opgelost. Dank je wel.