Zoek MDM

Bulletin

OLIE IN DE UITLAAT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #10824 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Olie in de uitlaat
VRIEND, CONTROLEER VOORDAT U DE OLIE DEMONTEERT HEEL ZORGVULDIG OF ER OLIE UIT DE UITLAAT KOMT, WANT DIT KAN ONVERBRANDE BRANDSTOF ZIJN. CONTROLEER UIT WELKE CILINDER HET VOCHT KOMT. HET KAN ZIJN DAT DE INJECTOREN NIET PULPEREN. HET KAN OOK GEBEUREN DAT ER ÉÉN KAPOT IS. CONTROLEER DE INJECTOREN. IK HOOP DAT IK U KAN HELPEN.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #10825 door handmatig-mechanisch
HALLO VRIEND, KIJK GOED, OF ER OLIE UIT DE UITLAAT KOMT, WANT DAT KAN ONVERBRANDE BRANDSTOF ZIJN. CONTROLEER UIT WELKE CILINDER HET VOCHT KOMT, WANT HET KAN ZIJN DAT DE INJECTOREN NIET PULPEREN EN ER ÉÉN DEFECT IS, EN ER IS GEEN EXPLOSIE IN DIE CILINDER EN DAT GAAT OM ONVERBRANDE BRANDSTOF. HOOP DAT DIT NUTTIG VOOR JE IS.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #10903 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, mijn motor is een Ford Industrial 2703 dieselmotor. Hij is gemonteerd op Claysond 1530 rijstoogstmachines op boten. Hij wordt gebruikt als stationaire motor in irrigatiesystemen. Hij heeft
6 cilinders in lijn, 6000 cc. Ik weet het exacte vermogen niet, maar het zou rond de 120 pk moeten liggen. Hij heeft geen turbo. De zuigerdiameter is 104,6 mm.
Dit zijn niet de injectoren, want ik heb die van een andere vergelijkbare motor die ik hier heb, gemonteerd en die lekken nog steeds olie.
Hij wordt geleverd met twee compressieveren en één oliekeerring.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #10907 door handmatig-mechanisch
Hallo, als er vloeibare olie uit de uitlaatpijp lekt, neem ik aan dat er veel witte rook uit komt. Anders is wat je zegt geen olie, maar diesel. De injectoren lekken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #10908 door handmatig-mechanisch
Hallo,

begrijp me niet verkeerd, maar je hebt de zuigers mogelijk verkeerd gemonteerd, wat betekent dat je merkteken niet in de juiste richting wijst. Dan wordt het een oliepomp. Verbrandt de motor ook olie, wat betekent dat je een blauwe rookwolk ziet? Hoe is de compressie en heb je een compressielektest uitgevoerd? Hiermee kun je bepalen welke cilinder(s) het probleem veroorzaken. Met vriendelijke groet.