Zoek MDM

Bulletin

Mijn Sentra uit 2004 heeft een lange starttijd nodig...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 6 maanden geleden #1030 door handmatig-mechanisch
Hallo auto- en monteurfans; ik ben hier om jullie over mijn probleem te vertellen. Ik heb een Sentra uit 2004 die perfect start als ik de sleutel voor het eerst indruk als hij koud is, maar na een tijdje gebruik en herstarten duurt het meer dan vijf seconden om hem te starten.
Kunnen jullie me wat suggesties geven over wat dit zou kunnen zijn?
Bedankt.
Groeten uit Mexico!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1087 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Sentra uit 2004 start langzaam...
Hallo,
ten eerste zouden de bougiekabels een beetje oud kunnen zijn.
Ten tweede zouden de bougies niet de juiste voor het model hebben en beter werken bij koude dan bij warme motor.
Ten derde zou het, afhankelijk van het aantal kilometers, kunnen liggen aan een slechte compressie (oude auto's starten hierdoor vaak moeilijk).
Ten vierde zou de verdeler versleten kunnen zijn.
Ten vijfde, als het de derde optie is, zou het een beetje van alles kunnen zijn. Als de motor genoeg kilometers heeft gereden om een lage compressie te hebben en je de bougies, kabels, verdeler of bobine niet hebt hoeven vervangen, zou het een beetje van alles kunnen zijn.

Bekijk het eens en controleer alles een beetje en laat het ons weten. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1090 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Sentra uit 2004 start langzaam...
Een auto uit 2004 met een Delco????????????

Nou, nou, nou,

misschien weet ik niet wat je bedoelt met Delco, maar...

die auto heeft injectie, ofwel singlepoint (wat ik niet denk) ofwel multipoint.

Het probleem is dat als hij al warm is, em...

het me doet denken dat de injectie-unit referenties van de temperatuurklep gebruikt.

Hoe lang is het geleden dat je hem vervangen hebt?

Groeten

P.S. Hé Joker, sinds wanneer maken ze geen auto's met carburateur?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1099 door handmatig-mechanisch
Het woord "Delco" in de volksmond komt van de fabrikant Delco Remy, die in de jaren 50 als eerste het concept van een ontstekingsverdeler bedacht. Hij installeerde de onderbreker en het vervroegingsmechanisme eronder en de verdelerbuis of -vinger erboven, allemaal aangedreven door een as die synchroon liep met de rotatie van de motor.

Tegenwoordig bestaat de onderbreker natuurlijk niet meer, en als er nog een is, is deze van het elektronische type, ofwel Hall-effect ofwel elektromagnetische inductie. Daarom wordt een "Delco" tegenwoordig de hogedrukverdeler genoemd.

De enige auto's die zo'n verdeler niet hebben, zijn auto's met een verloren-vonkontsteking, ook wel DIS genoemd, of auto's met evenveel bobines als de motor cilinders heeft, zoals bijvoorbeeld VAG (Volkswagen Audi AG) of Chrysler.

De twijfel weggenomen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1100 door handmatig-mechanisch
Sorry voor de fout, maar afgezien van het feit dat ik nog nooit een Sentra voor me heb gehad, heb ik alleen geprobeerd je oplossingen of mogelijke antwoorden te geven zonder de auto te kennen.
Als je een concreet antwoord wilt, breng hem dan naar een garage. Het enige wat ik heb geprobeerd, is je oplossingen te geven.