Zoek MDM

Bulletin

Injectorkalibratietabel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
5 jaar en 8 maanden geleden #53939 door handmatig-mechanisch
Injectorkalibratietabel Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden van MDM, ik ben begonnen met het testen van commonrailinjectoren. Een paar dagen geleden heb ik een NT300 pompbank (Chinees) aangeschaft, aangevuld met een CRS 3 Common Rail Simulator (ook Chinees). Deze gebruik ik met een handpomp om de opening van de injectoren en de retour op een zeer eenvoudige maar functionele manier te controleren in mijn woonplaats, waar geen gemakkelijke toegang is tot technologie of informatie.

Het probleem dat ik op dit moment heb, is of wat ik meet binnen de vastgestelde parameters valt.

Bijvoorbeeld, een injector 0445110 092 Bosch geeft bij het simuleren van de test met 7 Hz, 700 µs, 200 tpm en 250 bar druk in de leiding een opbrengst van 24 ml en 16 ml retour, maar ik weet niet of de waarde of de parameters waarmee ik werk correct zijn. Ik weet alleen of de retour niet hoger is! De auto start tenminste wel, wat in 80% van de gevallen niet gebeurt, en na reparatie (vervanging van klep, sproeier en afdichtingen) verbetert het wel. Maar er blijft nog steeds geratel of rook tussen de vervangingen.

Heeft iemand in de groep informatie of testgrafieken voor een aantal injectoren die ze kunnen delen?

Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.