Zoek MDM

Bulletin

Help Werkplaatshandboek VW Polo 1.4 Mpi 2001 60 pk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden - 11 jaar en 5 maanden geleden #45660 door handmatig-mechanisch
Help Workshop Manual VW Polo 1.4 Mpi 2001 60 pk Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal! Een paar koude biertjes!

Ik ga me wagen aan de mechanica van mijn eigen auto, want ik ben er echt gepassioneerd over!
Ik heb vooral, indien mogelijk, het schema van de distributieriem van dit specifieke model nodig; het is een benzinemodel. Ik ga hem zelf monteren met een paar paar. Als jullie me nu zouden kunnen helpen door me de volledige handleiding te geven, zou dat een wonder zijn! Ik heb de handleidingen geraadpleegd en er eentje gevonden, maar boem! Het is in het Pools... heel moeilijk te begrijpen, en nóg:( iets waar ik 's nachts wakker van lig... waarom maakt de diesel zoveel lawaai? Veel collega's hebben me al gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken... dat ik me geen zorgen maak??? Ik weet dat het geen V8 is, maar er is iets aan de hand; het is niet normaal voor mij!

Heel dankbaar, en proost!
Laatst bewerkt: 11 jaar 5 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45661 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Help Workshop Manual VW Polo 1.4 Mpi 2001 60 pk
Hallo, ik zie dat deze motor geschikt is (ja, het is de AEX, 1.4 60 pk). De handleiding van de Seat Ibiza-Cordoba uit 1997 staat in de handleidingen. Het vervangen van de riem is heel eenvoudig (de poeliemarkeringen worden daar beschreven) en het afstellen van de spanner is ook heel eenvoudig. Afgaande op het "diesel"-geluid, heb je waarschijnlijk een defecte hydraulische klepstoter... Ik hoor het ook soms als de motor koud is, maar het heeft geen invloed op de werking. Zoals ze je vertellen: maak je niet te veel zorgen. Maar als je hem wilt vervangen, controleer dan welke kapot is en vervang die. Er staat meer informatie in deze handleiding. Als je de riem gaat vervangen, profiteer er dan eerst van en vervang de klepstoter(s) en de nokkenaskeerring. Succes! Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45662 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Help Workshop Manual VW Polo 1.4 Mpi 2001 60 pk
Hoi Ismael!

Heel erg bedankt voor je input! Ik begrijp wat je me vertelt over de handleiding... de motorcode is AUD 1.4 60 pk, als ik me niet vergis. Zou deze handleiding van de Seat Cordoba me kunnen helpen met het timingschema? Als het een hydraulische klepstoter is, is het onderdeel dan moeilijk en duur om te installeren? En kan de nokkenas op de lange termijn niet beschadigd raken? Een andere vriend vertelde me dat het óf een defecte injector óf een poeliespanner was. Het klinkt alsof het in de cilinderkop omhoog komt, of is het nummer 1 of 2? Ik snap het niet helemaal, het is een geluid waar ik altijd last van heb bij stationair draaien... de auto is tegenwoordig een werkpaard op de weg, maar ik denk dat er iets mis is met de ECU. Sorry voor de vele vragen en alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45663 door handmatig-mechanisch
Hallo weer, deze motor is in meerdere VAG-groepen gemonteerd (Ibiza, Lupo, Polo...). Hij is in het Spaans, op pagina 19 staat de riemvervanging, en als u wilt (ik raad het aan) vervang dan ook de nokkenaskeerring bij het vervangen van de riem; de afmetingen zijn 32 x 47 x 10 mm (oliekeerring).
De nokkenas zal niet beschadigd raken door de stoters, de prijs van een dergelijke keerring is ongeveer 50 euro... stel je voor dat je de acht vervangt die hij heeft... het vervangen van de slechte kan de moeite waard zijn, zolang de rest maar niet begint te falen... dat is uw keuze. (ze zitten, zoals u zegt, in de cilinderkop). De handleiding beschrijft hoe u ze kunt controleren. Ik denk niet dat het een injector is, zoals ze u vertellen (het is waar dat deze een geluid maken, maar het is de solenoïde en dat is normaal, maar het klinkt niet als "diesel"), de ECU detecteert de klepstoterstoring niet, het is een mechanisch probleem. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45667 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal!

De handleiding van de Seat Ibiza Cordoba uit 1997 is geweldig! Hij legt alles heel duidelijk uit... Ik begrijp dat het precies dezelfde motor is, zowel de AEX als de AUD? Met de koppelinstellingen en alles. Ik ben het met je eens; ik hoor dat vreselijke geluid daarboven in het kleppendeksel. Het is niet overdreven, maar het is de eerste benzineauto die klinkt als een diesel! Ik heb ook ergens gelezen dat deze auto's dit specifieke geluid maken... de prijs van een stoter is wat hoog, maar het is het waard. Ik zal je advies over de oliekeerring op de nokkenas opvolgen... Ik zal ook de waterpomp vervangen voor de zekerheid. Iets anders wat ik hoorde, is dat als ik geen gereedschap heb om de krukas te blokkeren met een boortje maat 8, het wel kan... nu is de vraag, waar? Ik kan me voorstellen dat je in een werkplaats een nier kunt achterlaten als onderdeel van de betaling voor dit alles!

Heel erg bedankt voor alles. Ik draai geen schroef los voordat ik helemaal zeker ben!

Proost!