Goedemorgen heren! Ik heb een 1.3L Accent uit 1998, gekocht in mijn land (in die jaren werd de DLC zogenaamd verwijderd, zodat je bij hen terecht kon als je problemen met je voertuig had). Inmiddels zijn de jaren verstreken en heb ik meer kennis over het voertuig opgedaan, zoals dat het een Siemens ECU heeft; alleen de voertuigen die in mijn land zonder katalysator worden verkocht, hebben dat... de voertuigen die uit de VS komen, hebben een katalysator en een 88-pins KEFICO MAF en mijn ELM 327-scanner maakt verbinding met al deze... Ik heb informatie over de mijne opgezocht en de pinout van mijn 55-pins ECU gevonden en ik vond een 9-pins connector met de pinnen van de massasensor, L en K, en nog 2 die ik niet heb geïdentificeerd en die volgens mij Airbad en VSS-signaal zijn... Ik heb de pinnen verwijderd en ze rechtstreeks aangesloten op de pinnen van mijn scanner L op 15, K op 8 en de massasensor op 5... daarna de chassismassa op 4 en +12 van de accu op 16, maar ik kon geen verbinding maken. Ik heb ongeveer 10 van de krachtigste applicaties geprobeerd, maar geen enkele verbinding lukte. Suggesties? Zou het kunnen dat mijn scanner geen verbinding kan maken met dit type ECU? Ik heb L ook op aarde aangesloten om te kijken of de diagnostische controlelampjes dan geactiveerd worden, maar geen resultaat.