Zoek MDM

Bulletin

Accent X3 98 1.3L OBD2-code extraheren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 5 maanden geleden #53041 door handmatig-mechanisch
Accent X3 98 1.3L OBD2-code extraheren Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen heren! Ik heb een 1.3L Accent uit 1998, gekocht in mijn land (in die jaren werd de DLC zogenaamd verwijderd, zodat je bij hen terecht kon als je problemen met je voertuig had). Inmiddels zijn de jaren verstreken en heb ik meer kennis over het voertuig opgedaan, zoals dat het een Siemens ECU heeft; alleen de voertuigen die in mijn land zonder katalysator worden verkocht, hebben dat... de voertuigen die uit de VS komen, hebben een katalysator en een 88-pins KEFICO MAF en mijn ELM 327-scanner maakt verbinding met al deze... Ik heb informatie over de mijne opgezocht en de pinout van mijn 55-pins ECU gevonden en ik vond een 9-pins connector met de pinnen van de massasensor, L en K, en nog 2 die ik niet heb geïdentificeerd en die volgens mij Airbad en VSS-signaal zijn... Ik heb de pinnen verwijderd en ze rechtstreeks aangesloten op de pinnen van mijn scanner L op 15, K op 8 en de massasensor op 5... daarna de chassismassa op 4 en +12 van de accu op 16, maar ik kon geen verbinding maken. Ik heb ongeveer 10 van de krachtigste applicaties geprobeerd, maar geen enkele verbinding lukte. Suggesties? Zou het kunnen dat mijn scanner geen verbinding kan maken met dit type ECU? Ik heb L ook op aarde aangesloten om te kijken of de diagnostische controlelampjes dan geactiveerd worden, maar geen resultaat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 5 maanden geleden #53044 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Accent X3 98 1.3L OBD2-code extraheren
Nou, ik ben de hele zondag gefrustreerd geweest haha, maar ik kon wel verbinding maken met pin L naar de aarde, alleen deze keer heb ik de aarde rechtstreeks van de accu aangesloten. Blijkbaar was de aarde die het chassis vasthield slecht van 2,5 tot 7 seconden naar pin L en nou, ik ben erin geslaagd om vrienden een code 3147 te geven. Die kwam precies overeen met het probleem dat ik in het voertuig heb, dat niet erg vaak voorkomt en dat het zich af en toe voordoet......... nu hoef ik het alleen nog maar met een andere scanner te proberen om te zien of er met een andere verbinding wordt gemaakt ..........:) want er is niets beter dan het zien van live gegevens om het op te lossen........ groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.