Hallo, ik probeer een storing in de airconditioning van mijn auto te vinden. De ventilator werkt, maar het typische geluid dat ontstaat als de compressor aanslaat, hoor ik niet. Behalve dat de lucht er niet koud uitkomt, heb ik de connector naar de compressor losgekoppeld en een multimeter op gelijkstroom gezet om de spanning te meten die erop komt. Als ik de airconditioning aanzet, stijgt de spanning tot bijna 14 V, maar het probleem is dat de spanning schommelt en dan weer daalt tot 11,30 V. Ik heb het in een andere auto gecontroleerd, maar daar hoeft de spanning niet te schommelen. In die andere auto was het 14,40 V en deze schommelt niet. Ik denk dat het een elektrisch probleem is. Ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik zou de hulp van iemand die hier verstand van heeft op prijs stellen.
Bedankt.
Zelfs na een paar weken denk ik nog steeds aan het probleem met de airconditioning. Ik heb gekeken naar wat mijn vriend ismael53 me vertelde. Ik heb de spoel van de compressor niet kunnen testen, omdat ik niet wist hoe ik daar bij kon komen. Ik bedacht dat ik een OBD-scanner moest aanvragen en deze moest aansluiten op de BSI. Die gaf code P0532 (laag signaal koudemiddeldruksensor airconditioning). Ik ga dus naar een garage en vraag of ze de airco willen bijvullen. Ik hoop dat er een gastekort is en dat er daardoor een lekkage is. Deze week vertel ik je hoe het is gegaan.