Zoek MDM

Bulletin

Euro 6 en Euro 5

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar oud, 16 uur eerder #48205 door handmatig-mechanisch
Euro 6 en Euro 5 Uitgegeven door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal, ik start dit topic om te kijken of iemand informatie, handleidingen, enz. kan delen over bedrijfsvoertuigen, met name over brandstofinjectie- en motormanagementsystemen, specifiek Euro 5 en Euro 6.
Het lijkt erop dat we bij reparatiewerkplaatsen totaal onvoorbereid zijn als deze voertuigen defect raken.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 12 uur geleden #48209 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Euro 6 en Euro 5.
Ik ben ook geïnteresseerd in dit onderwerp, maar het is me niet helemaal duidelijk of het om "AdBlue" of ureumsystemen gaat, of dat dat alweer achterhaald is... Voor we het weten, hoeven monteurs alleen nog maar iets te weten over waterstofbrandstofcellen:woohoo: :woohoo: :) , en zijn auto's misschien wel wegwerpbaar, net als bijna alles tegenwoordig...:ziek: Hoe dan ook, ik ben benieuwd of iemand anders zich hierover uitspreekt en meer duidelijkheid kan geven over de emissies en systemen voor Euro 5 en 6. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48215 door handmatig-mechanisch

Abblue wordt nog steeds geïnjecteerd, het enige verschil is nu dat er meer toezicht en een betere behandeling is.
Wat ik echt interessant vind, is de documentatie voor Euro 6-motormanagementsystemen. Ze hebben namelijk pilootgestuurde waterpompen, pilootgestuurde oliepompen, EGR, verwarming, uitlaatgassystemen, common rail tot 3000 bar en nog veel meer dingen waar ik niet helemaal mee bekend ben, omdat fabrikanten buitensporig strenge documentatie hanteren. Ik vraag me af met welk doel? In de sector van zware bedrijfsvoertuigen houden ze ons altijd erg onwetend, zodat we de rekening betalen. :( :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48216 door handmatig-mechanisch

Abblue wordt nog steeds geïnjecteerd, het enige verschil is nu dat er meer toezicht en een betere behandeling is.
Wat ik echt interessant vind, is de documentatie voor Euro 6-motormanagementsystemen. Ze hebben namelijk pilootgestuurde waterpompen, pilootgestuurde oliepompen, EGR, verwarming, uitlaatgassystemen, common rail tot 3000 bar en nog veel meer dingen waar ik niet helemaal mee bekend ben, omdat fabrikanten buitensporig strenge documentatie hanteren. Ik vraag me af met welk doel? In de sector van zware bedrijfsvoertuigen houden ze ons altijd erg onwetend, zodat we de rekening betalen. :( :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48217 door handmatig-mechanisch
Ik denk ook dat het lastig zal zijn om gedetailleerde informatie over dit onderwerp te vinden. In die zin zie ik het net als jij: het draait om geld, en nog meer geld. Elke fabrikant kan ook andere componenten gebruiken om hetzelfde doel te bereiken... stel je voor dat er handleidingen zijn voor elke motor, software voor bepaalde systemen, enzovoort... een Scania is bijvoorbeeld totaal anders dan een Renault, een MAN of een Mercedes... je weet wel, zware voertuigen zijn geldmachines, en daar moet natuurlijk een prijs voor betaald worden, zowel door de eigenaar als door onafhankelijke garages. Nou, eens kijken of ik iets kan vinden. Groetjes!