Zoek MDM

Bulletin

Euro 6 en Euro 5

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48205 door handmatig-mechanisch
Euro 6 en Euro 5 Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen dames en heren, ik wil deze thread openen om te kijken of iemand informatie, handleidingen, enz. kan aanleveren voor bedrijfsvoertuigen, met name brandstofinjectie en motorregeling, voor de Euro 5- en Euro 6-systemen.
Als ik het goed zie, staan we straks met onze onderbroek in de garage als ze kapot gaan.

Met vriendelijke groet en bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48209 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp Euro 6 en Euro 5
Ik ben ook geïnteresseerd in het onderwerp. Waar ik niet zeker van ben, is of het om "AD-BLUE" of ureumsystemen gaat, of dat dit al achterhaald is... Tegen de tijd dat we het beseffen, hoeft de monteur alleen nog maar te weten over waterstofbrandstofcellen:woohoo: :woohoo: :) , en auto's zijn misschien wegwerpartikelen, zoals bijna alles wat er is...:ziek: hoe dan ook. Laten we eens kijken of iemand anders bereid is om licht te werpen op deze kwestie van emissies en systemen voor Euro 5 en 6. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48215 door handmatig-mechanisch

Er wordt nog steeds AbBlue geïnjecteerd, het enige is dat er nu meer controle en beter beheer is.
Wat ik erg interessant vind, is de documentatie van het Euro 6 motormanagementsysteem. Ze hebben immers gecontroleerde waterpompen, gecontroleerde oliepompen, EGR, verwarming, gassystemen, common rail tot 3000 bar en nog veel meer zaken waar ik geen goede controle over heb, omdat de fabrikanten overmatig gecontroleerde documentatie hebben. Ik kan me hun bedoeling wel voorstellen. In de sector van zware bedrijfswagens houden ze ons altijd erg verkeerd voor, zodat we betalen. :( :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48216 door handmatig-mechanisch

Er wordt nog steeds AbBlue geïnjecteerd, het enige is dat er nu meer controle en beter beheer is.
Wat ik erg interessant vind, is de documentatie van het Euro 6 motormanagementsysteem. Ze hebben immers gecontroleerde waterpompen, gecontroleerde oliepompen, EGR, verwarming, gassystemen, common rail tot 3000 bar en nog veel meer zaken waar ik geen goede controle over heb, omdat de fabrikanten overmatig gecontroleerde documentatie hebben. Ik kan me hun bedoeling wel voorstellen. In de sector van zware bedrijfswagens houden ze ons altijd erg verkeerd voor, zodat we betalen. :( :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48217 door handmatig-mechanisch
Ik vind het ook lastig om gedetailleerde informatie over dit onderwerp te vinden. In dit opzicht zie ik het net als jij: een kwestie van geld en meer. Elke fabrikant kan ook verschillende componenten gebruiken om hetzelfde doel te bereiken. Stel je voor dat er handleidingen voor elke motor waren, programma's voor bepaalde systemen, enzovoort. Bijvoorbeeld een Scania die totaal niet op een Renault, een Mercedes of een Mercedes lijkt. Weet je, zware voertuigen zijn machines die geld opleveren, en natuurlijk moet er een soort vergoeding voor worden betaald, zowel door de eigenaar als door onofficiële garages. Nou, laten we eens kijken of ik daar iets kan vinden. Proost!