Zoek MDM

Bulletin

SEAT LEON III FR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48192 door handmatig-mechanisch
SEAT LEON III FR Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Seat Leon 3 Sc Fr, een 184 pk 2.0 TDI en ik heb er al 35.000 km op zitten. Mijn vraag is: als het tijd is om het luchtfilter te vervangen, kan ik dan een uitwasbaar KyN-filter plaatsen voor wat meer geluid en een betere inlaat? Ik weet dat sommige 1.6 TDI 90 pk Ibiza's problemen hebben met de luchtfilters, want als ze geen Pourflu zijn, geeft het een foutmelding en gaat het motorstoringslampje branden... Ik vroeg me af of een van deze problemen zich ook voordoet bij de motor van de Leon...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48198 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp SEAT LEON III FR
Ik zou de originele gebruiken. Een ander type filter plaatsen (naar mijn mening) heeft geen zin en verbetert ook niets in een TDI-motor, waar de turbo de lucht aanzuigt en inlaat en niet de klepoverbrenging... Het is ook niet verstandig om de inlaatleiding te verwijderen. De resonator(s) die erin zitten, zijn om een reden onderzocht. Ik zal je vertellen dat sommige van deze filters minder onzuiverheden filteren en de flowmeter beschadigen door de meetsensor of de schroefdraad te vervuilen en een fout te geven in de luchtstroommeting... dit is niet wat de verkopers van deze producten beweren. Kortom: uw auto is door ingenieurs ontworpen om betrouwbaar te zijn... maar de beslissing is aan u. Groeten Jherru!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.