Zoek MDM

Bulletin

CAN-BUS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48162 door handmatig-mechanisch
CAN BUS Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, mijn vraag is:

Hoe weet ik of mijn voertuig CAN-BUS heeft?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden - 10 jaar en 10 maanden geleden #48188 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs CAN BUS -onderwerp
Hallo allemaal, jhonnyexplorer. Er zijn verschillende manieren waarop autofabrikanten voor bepaalde merken het communicatieprotocol (Controller Area Network) vanaf ongeveer 2000 hebben overgenomen, afhankelijk van de markt... Zonder informatie over het type auto... kun je met een scanner proberen communicatie tot stand te brengen met de elektronische modules met behulp van verschillende talen of protocollen... een daarvan, en degene die is opgelegd, is CAN-BUS... dus als de scanner via die ene communiceert... is het CAN, zo niet, dan "spreekt" hij een andere taal. Zonder scanner kun je een idee krijgen door naar de kabels in de diagnoseconnector te kijken. Als je een paar getwiste draden ziet die hun pinnen bereiken... dan heb je gemultiplexte communicatie. Als de auto modern is en elektronische veiligheids- en comfortvoorzieningen of rijassistentiesystemen heeft, is het hoogstwaarschijnlijk CAN-BUS. Het protocol en het elektronische botsingsdetectiesysteem garanderen snelheid en betrouwbaarheid bij de uitwisseling van grote hoeveelheden informatie tussen verschillende regelmodules en met de diagnoseapparatuur, met slechts twee getwiste draden. Over het algemeen verloopt de communicatie met de scanner vloeiend, snel en stabiel wanneer ze CAN-BUS zijn. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 10 jaar 10 maanden geleden door . Reden: spelling

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.