Zoek MDM

Bulletin

Problemen met mijn Nissan Frontier

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48055 door handmatig-mechanisch
Problemen met mijn Nissan Frontier Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Nissan Frontier turbodiesel 3.0 D22 uit 2010 en het probleem is dat hij bij de vierde versnelling niet meer goed vooruit komt, hij start niet, hoe hard ik ook gas geef, en hij draait heel weinig toeren. Ik heb deze problemen ook bij het wisselen van auto en het duurt altijd lang. Ik weet niet wat ik moet doen of wat het probleem zou kunnen zijn. Is het de turbo? Ik weet het niet... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Hier is een afbeelding die lijkt op mijn motor.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48057 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Problemen met mijn Nissan Frontier
Hallo maat, ik vraag je: reageert de auto tijdens het rijden ook als je de versnellingspook lichtjes aantikt (zonder te schakelen)? Ik wil alleen even uitsluiten hoe het zit met de vervangingstermijn van de oliefilters? Waar bevindt zich het luchtfilter? Het heeft een turbulentiekamer die is bevestigd aan een kanaal in de carrosserie. U kunt deze loskoppelen zonder dat de lucht door het filter stroomt. Er zijn gevallen waarin, afhankelijk van het gebied waar u woont, kleine takjes kunnen worden geïntroduceerd die de doorgang van lucht belemmeren. Hetzelfde kan worden gedaan met de olie. U kunt een bypass plaatsen of de leidingen rechtstreeks van de tank naar de pomp leiden zonder door de oliefilters te gaan en testen of er een reactie is. Normaal gesproken moeten ze elke 10.000 km worden vervangen. De EGR-klep (uitlaatgasrecirculatie) is verstopt door koolstof die wordt gegenereerd door verbranding en uiteindelijk en in de meeste gevallen bij deze motor is het de slijtage van de olie-injectiepomp of een slechte verbinding van de vierkante stekker die de pomp draagt. Probeer eerst de basis te doen en bewaar de pomp voor het laatst. Ik hoop dat deze tips u helpen. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48058 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Problemen met mijn Nissan Frontier
Als je in de vierde versnelling rijdt, zou de turbo al moeten werken. Dat is rond de 1500 tot 2000 toeren per minuut. Hoor je een fluitend geluid als de turbo reageert? Controleer dan de turbinebladen op slijtage of schade door een vreemd voorwerp. Of controleer of de overdrukklep van de turbo reageert. Dat is het kleine ventiel met een dunne slang die aan de turbo vastzit. Hopelijk helpt dat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48063 door handmatig-mechanisch
Bedankt Roderick1975, ik hoop dat de informatie nuttig is en ik zal het bekijken zoals je me vertelde. :) :)