Zoek MDM

Bulletin

Fiat Fiorino krijgt geen stroom naar de bougies.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47611 door handmatig-mechanisch
Fiat Fiorino heeft geen stroomtoevoer naar de bougies. Gepubliceerd door manual-mecanica
Groeten aan iedereen op het forum: ik hoop op jullie hulp. Ze hebben me een Fiat Fiorino 1.5 gebracht. Nou, deze auto is omgebouwd, dat wil zeggen, ze hebben er een carburateur op gezet en de bedrading van de injectoren losgekoppeld.
Volgens de eigenaar was het prima, maar na een tijdje brandde de bobine door. Die hebben ze vervangen en het heeft twee weken geduurd. Ze hebben ook de verdelerkap en rotor vervangen.
De module die erin zit is een Magneti Marelli Mod.434M, Digiplex2.
De bobine heeft vier pinnen en een uitgang naar de verdelerkap.
Het probleem is dat er geen signaal naar de bougies gaat, waardoor hij niet start. Bij het starten merkte ik dat de bobine erg heet aanvoelt.
Daarom lijken de kabels die naar de bobine gaan niet de juiste te zijn, namelijk: pin 1 komt van het plaatwerk, pin 2 van een relais, pin 3 van de module pin 11, pin 4 direct naar massa.
Kan iemand op het forum me helpen een oplossing voor dit probleem te vinden? Ik zou het bij voorbaat op prijs stellen. Carlos

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47621 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op het probleem met de Fiat Fiorino: er komt geen stroom naar de bougies.
Dit zijn slechts een paar ideeën. Als de bobine beschadigd is, kan er sprake zijn van kortsluiting in de bougies, of een probleem met de bougiekabels (een hoogspanningslek). Sommige bobines vereisen een externe weerstand met een zeer lage waarde, of een speciale draad die dezelfde functie vervult, zodat deze niet te heet wordt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47626 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op het probleem met de Fiat Fiorino: er komt geen stroom naar de bougies.
Bedankt, Mecanica 5000; het probleem is dat ik geen hoogspanning op de spoel heb. Ik heb het idee dat de kabels die naar de spoel (4) gaan verkeerd zijn aangesloten. Ik heb op internet gezocht, maar niets gevonden, en ik wil de spoel niet beschadigen, aangezien hij nieuw is. Of misschien ligt het aan de module (Digiplex2 van Magneti Merelli). Ik weet het niet, en ik weet niet hoe ik het moet controleren. Als je me kunt helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen. Met vriendelijke groet, Carlos.