Oké, dit is de situatie:
Deze Ford Explorer is betrokken geweest bij een aanrijding aan de linkerkant van de motor, vlakbij de ECU. De ECU is intact en de auto heeft ongeveer twee jaar stilgestaan. Ik probeerde de motor te starten, maar dat lukte niet. We hebben de auto uitgelezen en de scanner gaf aan dat de auto was geïmmobiliseerd. Ik heb toen een expert gebeld om de sleutel te herprogrammeren, maar dat lukte niet omdat het systeem volgens hem in orde was. Vervolgens hebben we geprobeerd de motor direct te starten door +12V op de startmotor aan te sluiten. De motor draaide wel rond, maar er was geen ontsteking. Ik heb gecontroleerd of er een vonk was en die was er, maar er kwam geen puls van de injectoren. De massa van de brandstofpomp krijgt alleen stroom als de sleutel in de stand 'AAN' staat; de stroomtoevoer wordt onderbroken als de sleutel in de stand 'START' staat. Ik heb de bedrading gecontroleerd en die lijkt in orde. Oh, en nog iets: de schakelkabel van de versnellingsbak naar de versnellingspook was gebroken, maar die hebben we gerepareerd. Ik heb ook gecontroleerd of het startsignaal de versnellingspook bereikt, en dat is het geval. Nou, dat is alles.
Voertuiggegevens:
Ford Explorer 4.0 liter, bouwjaar 2008,
automatische transmissie,
linksgestuurd
Ik hoop dat u me hiermee kunt helpen. Dank u wel.