Zoek MDM

Bulletin

Picasso 1.8 16v stopt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46745 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Picasso 1.8 16v stopt
Ik zeg je, wanhopig om dingen te proberen, bracht ik hem naar de RDW en vertelde hun mijn verhaal. De waarheid is dat ze weinig aandacht aan me besteedden. Ik kreeg hem erin, draaide de sleutel om en wat hij me meteen vertelde, was dat het de distributieriem was die scheef was, maar dat hij die er eerst af moest halen. Dus ik wacht tot ze me bellen, maar het klinkt vreemd. Ik laat de auto niet draaien en dan start hij niet. Nou, laten we eens kijken wat ze zeggen, maar ik ben bang. Groeten maat, en ik houd je op de hoogte om je te vertellen dat de riem in orde was, hij was niet gebroken of zoiets. Ik weet niet of het kan zijn wat hij zegt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46746 door handmatig-mechanisch
Laten we het eens in onderdelen bekijken: als het goed werkte en niet schokte of zo, dan gaat de distributieriem niet zomaar stuk. Wees voorzichtig, want sommige mensen zijn echt klootzakken en die maken je nog eens af... Je hebt gezien dat de pomp geen stroom had, dus de distributieriem heeft er hier niets mee te maken... Vertel jij het maar... nu start hij niet en ze zijn heel slim... Ik heb gezien hoe ze de krukassensor van een auto in een garage loskoppelden zodat de klant hem niet mee wilde nemen, omdat ze hem vertelden dat het de ECU was en wat als die zo'n duizend euro kostte... Ik ging naar hem toe en daar realiseerde ik me dat hij hem had gestart en toen we het hem vertelden, zeiden ze recht in mijn gezicht dat ze hem hadden losgekoppeld "om te testen..." Ik vroeg ze: "Zou het kunnen dat hij wilde STELEN...?" en toen gingen we verder. VERTROUW NIET op wat ze je verteld hebben, het klopt voor mij ook niet. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46758 door handmatig-mechanisch
Nou, ze vertellen me dat het niet de riem is die ze in de machine hebben geplaatst en dat deze de oorzaak is van de storing in de drie regeleenheden van de auto. Om de auto te kunnen starten, moet er eerst één worden vervangen en misschien lost het vervangen van deze regeleenheid de storing van de andere twee op. De regeleenheid kost 190 euro en inclusief arbeid 290 euro, dus ik heb gezegd dat we hem moeten vervangen en dan zullen we zien wat er gebeurt. Ik zal je op de hoogte houden om te zien of het vervangen van deze regeleenheid, die ze zeggen, het probleem oplost en het probleem verdwijnt. Groeten en bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46766 door handmatig-mechanisch
Het probleem met de startonderbreker door de sleutelcodering zou logischer kunnen zijn dan het probleem met de riem. Ik neem aan dat ze de startonderbrekermodule hebben vervangen, daarom zei ik al dat je een andere sleutel moest proberen. Nou, laten we eens kijken of je geluk hebt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46772 door handmatig-mechanisch
Hallo maat, de auto werkt eindelijk. Ze hebben de BSM-regeleenheid vervangen, die zich in de auto naast het stuur bevindt. € 279 M/J inclusief. Eigenlijk valt het wel mee. Ik dacht dat de reparatie duurder zou zijn. Het lijkt erop dat de interne circuitbaan van de zekering naar het pompcontact is gebroken of gesmolten. Ik heb de oude regeleenheid en uit nieuwsgierigheid ga ik die openen om te zien wat ik kan zien, zodat ik wat ervaring kan opdoen.

Ik waardeer je geweldige hulp enorm en uiteindelijk had je gelijk, je wist dat het niet de riem kon zijn, wat heb ik me rot geschrokken van die kerel. Nou, hier laat ik je bericht achter voor toekomstig overleg en ik blijf erbij: bedankt voor je geweldige hulp. Ook al konden we het probleem niet vinden, je hebt me gemotiveerd om door te gaan, hoewel er soms geen andere keuze is dan te betalen, want er zijn dingen die je professioneel niet meer kunt bereiken.
Groeten en een dikke knuffel.