Zoek MDM

Bulletin

Picasso 1.8 16v stopt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden - 11 jaar en 3 maanden geleden #46654 door handmatig-mechanisch
picasso 1.8 16v stopt Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een 1.8 16v Picasso benzinemotor en plotseling slaat hij af. Ik probeer hem te starten, maar hij slaat niet aan. Ik laat hem 5 minuten stilstaan en dan slaat hij weer aan. Wat er gebeurt, is dat ik nog 2 of 3 minuten rijd en hij weer stilstaat en uiteindelijk niet start. Ik moet hem 4 of 5 uur stilstaan en dan slaat hij weer aan. Hij slaat plotseling af tijdens het rijden en ook als ik stilsta. Het schokt niet of zo, het stopt gewoon en dat is alles. Kan iemand mij helpen, want ik weet niet wat ik moet doen en dit is niets voor werkplaatsen?
Ik heb de bobines vervangen, maar niets is hetzelfde. Uiteindelijk hebben ze het in de machine geplaatst en gaf het verschillende foutmeldingen. Ik zet de foutmeldingen die ze gaven erbij, voor de zekerheid. Ik kan je vertellen dat deze foutmeldingen van nu zijn en sommige misschien van een tijdje geleden. Als iemand het begrijpt, kan hij of zij mij vertellen welke ervoor kan zorgen dat de motor plotseling stopt. Groeten aan iedereen en ik hoop op jullie hulp, want ik ben ten einde raad.
Laatst bewerkt: 11 jaar 3 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46655 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Picasso 1.8 16v stopt
Wat er met u gebeurt, zou een probleem met de spoelen kunnen zijn vanwege de codes die verschijnen, maar u zegt dat u ze al hebt vervangen. Ik zie de purge-klep niet als oorzaak van die storing. De verstopte katalysator zou er iets mee te maken kunnen hebben. Een defecte lambdasonde zou de motor volgens mij niet doen stoppen, maar wat de injectoren betreft... controleer de bedrading, maar het lijkt me vreemd dat 3 van de 4 tegelijk uitvallen. Ik weet het niet, het lijkt op veel storingen tegelijk en natuurlijk zou een storing in het circuit van 3 injectoren de motor ook doen stoppen. Controleer de weerstand van de injectoren, deze zal tussen de 14 en 16 ohm zijn. Draai vervolgens de motor rond en gebruik een testlampje om te controleren of elke injector een puls krijgt bij zijn aansluiting. Het zou slecht zijn als hij een puls krijgt bij 1 als hij geen puls krijgt bij de andere 3. Afgezien hiervan zou ik u aanraden om te controleren of de brandstofpomp werkt. De ECU detecteert dit niet als het defect is. Controleer of er druk in de rail staat wanneer de motor stopt. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden - 11 jaar en 3 maanden geleden #46670 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor uw hulp. Ik heb de weerstand op de injectoren gecontroleerd. Nummer 1 geeft 14,2, nummer 2 20, nummer 3 13,9 en nummer 4 14,2. Ik kan u vertellen dat de auto niet meer start en dat ik de slang die de benzine naar de inspuithelling leidt, heb verwijderd. Ik zet het contact aan, maar er komt geen benzine uit. Ik heb het ook geprobeerd met draaiende motor en er komt geen benzine uit. Misschien heeft u gelijk en is het de brandstofpomp, maar ik weet niet of er benzine uit moet komen als alleen het contact aan staat. Kunt u mij vertellen of dit het geval is? A: U vermeldt dat de lambdasonde defect is. Denkt u dat ik die moet vervangen? de waarheid is dat de auto de laatste tijd behoorlijk veel verbruikt en ik weet niet of dat komt door het gemiddelde verbruik van 10,8 liter op de snelweg in de stad, voorheen 8,5 liter. Nou, ik ben erg dankbaar en als u me kunt vertellen of de pomp moet aanslaan als ik de auto start, zou ik het op prijs stellen als u dat controleert voordat u hem demonteert. Oké, groeten,
nog iets, ik heb de injectoren eruit gehaald om de contacten schoon te maken en ik weet niet of ze geprepareerd moeten worden of zoiets, want ik heb gezien dat er in de kop een ventiel zit zoals op een fietsband en ik weet niet waar dat voor is. De auto startte niet voordat ik de injectoren demonteerde. Oké.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46672 door handmatig-mechanisch
Hoi Genis 149, zorg ervoor dat je de injectorweerstand correct hebt gemeten (ik weet niet welke waarden de fabrikant aangeeft), maar als het wijst op dat verschil van 20 ohm tussen nummer 2 en de andere (foutcodes 1, 3 en 4), dan is het niet normaal. Wat de brandstofpomp betreft: meestal wordt bij het inschakelen van het contact een relais geactiveerd dat stroom naar de pomp stuurt. Je zou zowel het relais als de pomp een paar seconden moeten horen werken. Dit wordt gedaan om de brandstofrail te vullen en de druk te behouden telkens wanneer je hem start. Wanneer je hem start, werkt hij weer continu. Het ventiel dat je noemt ("fietsband") wordt gebruikt om de druk van de brandstofrail tijdens bedrijf te meten. De druk (afhankelijk van het model) zou ongeveer 2,5 tot 3 bar moeten zijn. Druk, door eraan te prikken weet je of er druk in de ramp zit, want er komt benzine uit (doe er een doekje bij...).
De lambdasonde is essentieel om de uitstoot en het brandstofverbruik bij lage toerentallen (800-2500 tpm) te verlagen, evenals de staat van filters en bougies. Nou, ik kan niet veel langer doorgaan om je niet te vermoeien... hehehe!! Ga eens kijken waar het gezegende relais zit en of het werkt, of er stroom naar de pomp gaat, wat de originele injectoren zouden moeten meten en wat de druk in de ramp is. Als je vragen hebt, zijn we er voor je. Groeten!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden - 11 jaar en 3 maanden geleden #46685 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor uw advies. Ik heb de pomp gedemonteerd en vervangen door een ander exemplaar, maar er komt geen benzine bij de injectiehelling. Ik heb de pomp getest voordat ik hem weer in elkaar zette en hij werkte. Als ik het contact aanzet, hoor ik een zacht piepje in de motor, maar dat stopt niet. Ik denk dat het na ongeveer 30 seconden stopte (denk ik). Ik heb naar de zekeringen van de pomp gekeken en die zijn in orde, maar de pomp start niet omdat ik met het contact aan de inlaat van het brandstoffilter naast de tank heb verwijderd en er komt geen benzine uit. Ik denk dat het er wel uit zou moeten komen. U vertelde me over het pomprelais, maar ik weet niet hoe ik het kan vinden of hoe ik het kan controleren of of ik het kan knijpen. De waarheid is dat ik denk dat het een benzineprobleem is, maar ik weet niet wat ik moet doen. Als u me iets kunt vertellen, zou ik dat waarderen, want ik volg uw advies op, dat me heel goed lijkt. Groeten en bedankt voor uw tijd, een knuffel.