Zoek MDM

Bulletin

Hallo vrienden, ik vraag nogmaals om jullie grote hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46304 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik vraag jullie nogmaals om hulp. Geplaatst door manual-mecanica
Goed om te vertellen dat ik nu de pakkingen van de cilinderkoppen van een oude EJ22 heb vervangen. Die kwam met spoed naar de werkplaats, maar met klepdefecten. De kleppen en bussen zaten weer goed vast, wat perfect verliep. Nu ik alles weer in elkaar heb gezet, heb ik problemen: de auto start normaal, maar bij accelereren reageert hij niet. Het lijkt alsof de TPSS de opdracht niet naar de computer stuurt. Dat heb ik al getest en dat is in orde. Ik heb alle leidingen naar de sensoren al getest en die zijn allemaal in orde. Als u me kunt helpen, zou ik het op prijs stellen als u me meer informatie over dat probleem kunt geven.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46306 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hallo vrienden, ik vraag jullie opnieuw om geweldige hulp.
Je moet ook een "leer-tussen-stops"-test uitvoeren op het gasklephuis (TPS-sensor), zodat de ECU de positie ervan kan herkennen. Controleer vervolgens of je geen codes ontvangt van een sensor die je mogelijk hebt losgekoppeld, waardoor deze in de noodloop gaat en je niet kunt accelereren. Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46319 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hallo vrienden, ik vraag jullie opnieuw om geweldige hulp.
Bedankt, vriend, als je wat meer zou kunnen uitleggen over leren tussen limieten, zou ik dat waarderen. Ik heb alle sensoren al gecontroleerd en ze werken allemaal en zijn aangesloten. De acceleratiesensor is het enige probleem dat ik heb. Bedankt voor je geweldige hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46324 door handmatig-mechanisch
TPS-leren of uitlezen tussen stops, afhankelijk van het merk of model auto; soms is het niet nodig, maar soms gebeurt het bij het aansluiten van de accu en het starten van het contact. Als het een gemotoriseerd gasklephuis is, doet de ECU dat zelf. Soms moet je het gaspedaal helemaal indrukken en dan helemaal indrukken, dan loslaten en het contact uitzetten. Soms moet je een paar minuten met 3500 tpm rijden en hem dan stationair laten draaien, zodat de ECU een uitlezing uitvoert. Weer andere keren moet je het doen via een programma dat verbonden is met de ECU. In het geval van de Legacy weet ik niet hoe het werkt, dat moeten we nog uitzoeken. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46370 door handmatig-mechanisch
Nou vriend, ik vertel je dat ik nog steeds hetzelfde probleem heb en nu alles controleer. Ik heb een andere Subaru, maar een Impreza, waar ik de flowmeter, krukassensor, nokkenassensor en bobine kon testen. Ik heb ook de codes genoteerd en de enige die 33 aangeeft is de snelheidssensor, maar daar is niets van te vinden. Ik heb de cilinderkoppen verwijderd om te controleren of de kleppen goed vastzitten en of ze allemaal goed afdichten, maar bij het verwijderen en controleren van de bougies of bougies komen ze eruit ondergedompeld in brandstof. Ik weet niet waarom. Als je me kunt helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen.