Zoek MDM

Bulletin

Hallo vrienden, ik vraag nogmaals om jullie grote hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #46304 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik vraag jullie hulp opnieuw. Geplaatst door manual-mecanica
Oké, ik wilde je even laten weten dat ik onlangs de koppakkingen van een Legacy EJ22 heb vervangen. De auto kwam met spoed binnen vanwege een klepprobleem, dus de kleppen en lagers zijn opnieuw afgesteld en de auto liep perfect. Maar nu ik alles weer in elkaar heb gezet, heb ik problemen. De auto start normaal, maar als ik gas geef, reageert hij niet. Het lijkt alsof de gaskleppositiesensor (TPS) geen signaal naar de computer stuurt, maar die heb ik al getest en die werkt naar behoren. Ik heb ook alle bedrading naar de sensoren gecontroleerd en die is ook in orde. Als je me kunt helpen, zou ik alle suggesties voor mogelijke oorzaken van dit probleem zeer waarderen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #46306 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op dit onderwerp: Hallo vrienden, ik vraag jullie hulp!
Mogelijk moet je een "leerprocedure tussen stops" uitvoeren op de gaskleppositiesensor (TPS), zodat de ECU de positie ervan herkent. Het is ook mogelijk dat de foutcode wordt gegenereerd door een sensor die je hebt losgekoppeld, waardoor de auto in de "noodmodus" is terechtgekomen en je niet meer kunt accelereren. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #46319 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op dit onderwerp: Hallo vrienden, ik vraag jullie hulp!
Dank je wel, vriend. Als je iets meer zou kunnen uitleggen over het leren tussen hobbels, zou ik dat op prijs stellen. Ik heb alle sensoren al gecontroleerd en ze werken allemaal en zijn aangesloten. De acceleratiesensor is het enige probleem dat ik heb. Bedankt voor je geweldige hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #46324 door handmatig-mechanisch
Het inleren van de TPS (gaskleppositiesensor) of het uitlezen ervan tussen stops hangt af van het merk en model van de auto. Soms is het niet nodig, maar soms gebeurt het automatisch wanneer je de accu aansluit en het contact aanzet. Bij een gemotoriseerde gasklep doet de ECU dit zelf. Soms moet je het gaspedaal eerst half indrukken en dan volledig, vervolgens loslaten en het contact uitzetten. Soms rijd je een paar minuten met 3500 toeren per minuut en laat je de motor stationair draaien zodat de ECU de meting kan uitvoeren. En soms moet het gebeuren met behulp van software die met de ECU is verbonden. Ik weet niet hoe het werkt bij de Legacy; dat moeten we nog uitzoeken. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46370 door handmatig-mechanisch
Nou, vriend, ik wilde je even laten weten dat ik nog steeds hetzelfde probleem heb. Nadat ik alles had gecontroleerd, heb ik een andere Subaru, een Impreza, gekregen waarmee ik de luchtmassameter, krukassensor, nokkenassensor en bobine kon testen. Ik heb ook de foutcodes uitgelezen, en de enige die hij geeft is code 33, de foutcode van de snelheidssensor, maar verder is er niets mis. Ik heb de cilinderkoppen verwijderd om te controleren of de kleppen goed sluiten en afdichten, maar toen ik de bougies eruit haalde en controleerde, zaten ze onder de brandstof. Ik weet niet waarom. Als je me zou kunnen helpen, zou ik dat erg op prijs stellen.