ben wanhopig en alsof dat nog niet genoeg is, geeft de monteur ook geen advies. Het gaat om een Ford Focus 1.6 benzine 100cv, het is de 8 kleppen Zetec SE uit 2003.
Hij accelereert koud met een barbaarse snelheid van bijna 2000 tpm in 7/8 minuten en stabiliseert op 900/800 tpm als de motor een paar uur afkoelt, start hem en opnieuw. Ze hebben het volgende veranderd: Nieuwe IAC, gasklepsensor, cilinderkoptemperatuursensor (bij dit model is deze boven de cilinderkop tussen de onderste delen gemonteerd), nieuwe bougies / Motorcraff kabelboom, Bosch bobine, Geslaagd voor een professionele scanner, geeft geen fouten dit doet het al ongeveer 6 maanden, voorheen perfect, accelereerde hij logischerwijs een beetje als hij koud was, maar bij 1000 tpm iets meer, per minuut ongeveer. Hij stabiliseerde perfect. Ik heb ook gemerkt dat hij behoorlijk wat meer verbruikt, logischerwijs elke dag bij het starten op 2000 tpm. De monteur zegt dat je verder kunt testen met de lambdasonde/thermostaat/ik heb €400 uitgegeven en niets!
Aaa hij heeft het gasklephuis gecontroleerd, schoongemaakt en mogelijke lekken opgespoord, het inlaatspruitstuk opnieuw vastgedraaid en hij kan het niet verklaren. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Groeten allemaal.