Zoek MDM

Bulletin

Renault Scenic 1.6 distributieriem afstellen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45407 door handmatig-mechanisch
Renault Scenic 1.6 distributieriem afstellen Geplaatst door manual-mecanica
Ik moet weten hoe ik de distributieriem van een Renault Scenic 1.6 16-kleppenmotor uit 2009 moet monteren.
De tandwielen van deze motor hebben geen merktekens en ik zou de distributiepunten moeten weten.
Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45415 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp timingaanpassing van een 1.6 Renault Scenic
Voor deze auto is speciaal gereedschap nodig om te tunen. Op dezelfde pagina kunt u de handleiding voor de Nissan Platina 1.6 vanaf 2005 downloaden, en de procedure vindt u daar. Het is dezelfde motor als uw Scenic.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden - 11 jaar en 8 maanden geleden #45483 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp timingaanpassing van een 1.6 Renault Scenic
Voor dit model is speciaal gereedschap nodig. Ik zeg dat ik ze zelf heb gemaakt omdat ze moeilijk verkrijgbaar en betaalbaar zijn, maar ik geef je hier de afmetingen van de draadpen die de krukas stopt. Als je de handleiding voor de plaat downloadt, die voor dezelfde motor is, zul je zien dat het andere gereedschap dat de nokkenassen stopt, makkelijker te maken is.

Als je het niet kunt zien, stuur me dan een PM, dan stuur ik het naar je e-mailadres.
En als de informatie nuttig voor je is, vergeet dan niet om dankjewel te zeggen. Groeten uit Nicaragua.
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door . Reden: data