Zoek MDM

Bulletin

OPEL CORSA C

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45382 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp OPEL CORSA C
Hallo allemaal, Berny 00, inderdaad, door ophoping van vuil vallen ze uit bij stationair draaien, slaan ze af bij een stoplicht of bij het inschakelen van de airconditioning en genereren ze geen foutmeldingen, maar accelereren ze wel normaal. Het is vergelijkbaar met wanneer de IAC vuil is; in systemen met een gaskabel vallen ze uit zoals beschreven, maar ze zorgen er niet voor dat de motor niet meer kan draaien. Ik denk dat de storing aan de kant van het brandstoftoevoersysteem ligt, het zou iets anders kunnen zijn, maar dit is naar mijn mening het meest waarschijnlijke. Groeten!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden - 11 jaar en 8 maanden geleden #45383 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, mijn berichten zijn verouderd. Uit eigen ervaring weet ik dat wanneer er een elektrische storing is in het elektronische gaspedaal, de ECU het systeem onmiddellijk uit veiligheidsoverwegingen loskoppelt en het constante toerental beperkt tot ongeveer 1500 tpm. De motor reageert dan niet op de verzoeken van de bestuurder via de gaspedaalsensor en genereert een foutcode met betrekking tot de elektronische gaspedaalregeling. Wanneer u het gasklephuis vervangt of schoonmaakt of de accu gedurende langere tijd loskoppelt, moet u de vlinder-leerprocedure uitvoeren, zoals mijn goede vriend Ismael53 zegt. Hij doet dit door de stops, maxima en minima te testen. Deze procedure verschilt per merk. Wanneer u dit niet doet, kunnen de systemen falen. Mijn ervaring met de systemen van General Motors is echter dat wanneer deze procedure niet correct wordt uitgevoerd, er een code wordt gegenereerd en het gasklephuis niet wordt geleerd. Daarom zou het voor mij moeilijk zijn dat dit gebeurt in het systeem dat u beschrijft. Wanneer ze de auto naar u toe brengen, laat het ons weten, dan kunnen we er allemaal van leren. Groeten uit Chili!!!
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45386 door handmatig-mechanisch
Maak je geen zorgen, zodra ze de auto brengen, zal ik je onmiddellijk op de hoogte stellen, en als ik nog meer problemen tegenkom, zal ik je ook op de hoogte stellen. Hier leren we elke dag. Hartelijk dank voor je interesse. Tot ziens, vrienden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45388 door handmatig-mechanisch
Hoi berny00, hier is nog een mogelijkheid: de MAP is mogelijk defect, de slang is vuil, of de MAP zelf is mogelijk defect. Vergeet ook het EGR-circuit niet (als het er een heeft). Ik stuur je wat foto's van de MAP voor het geval dat ze helpen. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45389 door handmatig-mechanisch
Met de slang losgekoppeld zou hij ongeveer 4,5 volt moeten leveren, en met de slang aangesloten (met vacuüm) ongeveer 1,2 volt. Dit betekent dat als het vacuüm niet is aangesloten of de slang lekt, er een hogere spanning dan normaal naar de ECU wordt gestuurd. Met vriendelijke groet!