Zoek MDM

Bulletin

OPEL CORSA C

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45377 door handmatig-mechanisch
OPEL CORSA C Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO, IK HEB EEN OPEL CORSA C 1.2 BENZINE DIE ALS JE NORMAAL ACCELEREERT, MAAR IETS OVER DE 2000 RPM HAALT. ALS DE AUTO EEN BEETJE OPWARMT EN JE LANGZAAM ACCELEREERT, HAALT DE AUTO RONDES OP, MAAR ALS JE DAT PLOTSELING DOET, IS HET NIETS, MAAR HAALT DE AUTO IETS OVER DE 2000 RPM. IK HEB DE DIAGNOSE GEPLAATST EN ER STAAT EEN STORING IN DE ZUURSTOFSENSOR 2 NA DE KATALYSATOR. IK KIJK ER NAAR EN IETS ONDER DEZE SENSOR ZOU ZIJN, DAAR IK DE KABELS ERUIT TREK, MAAR IK TWIJFEL OF DE AUTO DOOR DEZE SONDE GEEN RONDES OPHAALT, ANDERS ZOU HET DE GASKLEPHUIS KUNNEN ZIJN. KAN IEMAND MIJ ADVIES GEVEN? BEDANKT

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden - 11 jaar en 8 maanden geleden #45378 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp OPEL CORSA C
Hallo allemaal, berny 00, de motor-ECU of motorregelmodule gebruikt het signaal van de zuurstofsensor 2 (na de katalysator) om de efficiëntie van de katalysator te bepalen. Als deze corrigeert, stemt de ECU het lucht-brandstofmengsel nauwkeurig af met behulp van sensor 2. De correcties zijn klein en voldoen mogelijk niet aan de emissienormen, vervuilen meer en verbruiken meer brandstof, maar mogen niet de symptomen veroorzaken die u beschrijft. Ik zou de staat van het brandstoffilter controleren en de toevoerdruk van de pomp meten. Controleer ook of de uitlaatpijp is afgekneld of verbogen door de klap die u beschrijft. Als u vragen heeft, laat het ons weten. Benzinemotoren met elektronische injectie houden bij een koude start namelijk geen rekening met de signalen van de lambdasondes (open lus). Wanneer de uitlaatgastemperatuur stijgt en de verwarming van de lambdasondes wordt ingeschakeld, komt de motor in een gesloten lus terecht. De rijkdom van het mengsel wordt dan geregeld op basis van de resterende zuurstof in de uitlaatgassen. Als de motor dus al na het starten uitvalt, is het onwaarschijnlijk dat dit te wijten is aan problemen met een van deze lambdasondes. Als u twijfels hebt, koppel dan 1 voor de katalysator los en voer een test uit. In dat geval werkt de ECU permanent in de open lus-modus. Dit is om een probleem op dat gebied definitief uit te sluiten. Groeten!!!
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door . Reden: spelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45379 door handmatig-mechanisch
Oké FIAT 147, dat ga ik doen zodra de auto weer bij me is. Wat je zegt, lijkt me redelijk, want hoewel mijn andere vraag was of het de gashendel zou kunnen zijn, gaan de hendels die ik heb gehad kapot. Ze gaan op en neer in toeren, en bij stationair draaien stopt hij, en dat is niet het geval. Moet de sensor in ieder geval worden geïnstalleerd, want zoals ik al zei, zijn de kabels bij de wortels eruit getrokken. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45380 door handmatig-mechanisch

berny 00 schreef: WEL FIAT 147 DAT IS WAT IK ZAL DOEN ZODRA DE AUTO WEER BIJ ME KOMT. WAT JE ZEGT LIJKT MIJ REDELIJK, WANT MAAR MIJN ANDERE VRAAG WAS OF HET DE GASKLEP KAN ZIJN, DEZE DIE IK HEB GEHAD GAAN OP EN NEER IN TOERENTAL, STOPPEN BIJ STATIONAIR TOERENTAL EN DAT IS NIET HET GEVAL. IN ELK GEVAL MOET DE SENSOR OOK GEÏNSTALLEERD WORDEN, WANT ZOALS IK ZEI, ZIJN DE KABELS ER BIJ DE WORTELS UITGETROKKEN. BEDANKT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45381 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Berny 00, het probleem met de gasklep is mogelijk, maar als het elektronisch is, zonder kabel of gaskabel, is het moeilijk om dat probleem te veroorzaken zonder een foutcode te genereren. Tenzij er een mechanische verbinding is tussen het gaspedaal en de gasklep. Het moet een veiligheidssysteem zijn dat nauwlettend wordt bewaakt door de motor-ECU. Kunt u zich voorstellen wat er gebeurt als de gasklep per ongeluk volledig open blijft staan? Dat wil zeggen, de motor volledig accelereert... gevaarlijk, vindt u niet? Daarom denk ik niet dat het probleem daar ligt. Het systeem geeft naar mijn mening aan dat de brandstofdruk waarschijnlijk te laag is. Controleer het filter. Als het verstopt is of er een probleem is met de pomp, kan het probleem dat u beschrijft perfect optreden, ervan uitgaande dat de motor-ECU geen andere foutcodes weergeeft. Neem contact met ons op als u vragen heeft. Veel succes en groeten!