Zoek MDM

Bulletin

Ik heb een probleem met mijn Ford Mustang V8 4.6 L uit 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #45269 door handmatig-mechanisch
Ik heb de pakking al drie keer vervangen omdat hij oververhit raakt. Ik wil graag weten wat er aan de hand is. Ik heb de waterpomp laten controleren en die is in orde. Ik heb de radiator laten reinigen en die is in orde. Wie kan me helpen? Ik wil graag weten hoe de waterstroom is om te zien of de waterpomp niet goed werkt of niet de juiste kant op draait.
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45272 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ik heb een probleem met mijn Ford Mustang V8 4.6 L uit 2000.
Hallo, ik neem aan dat je hebt gecontroleerd of de radiatorventilator werkt, evenals de thermostaat (mocht die defect zijn). Controleer dit en laat het ons weten. Vergeet ook niet het koelsysteem grondig te ontluchten. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45273 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ik heb een probleem met mijn Ford Mustang V8 4.6 L uit 2000.
Ik heb een directe ventilator. Hoe ontlucht ik die? Ik koppel de slang los die terug naar de radiator gaat en laat het water lopen terwijl ik water bijvul.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45274 door handmatig-mechanisch
Ik begrijp niet wat je bedoelt met de directe ventilator. Als het elektrisch is, is het niet goed als hij de hele tijd werkt. Als het een viscokoppeling is, werkt de koppeling mogelijk niet goed en "loopt hij te hard", ook al zie je hem wel draaien... Om het circuit te ontluchten, moet je de doorgang naar het passagierscompartiment openen (zet hem op de maximale verwarmingsstand) zodat het hele circuit wordt ontlucht. Vul hem dan zo vol mogelijk. Als er geen ontluchters zijn, kun je de uitlaatslangen van de cilinderkoppen loskoppelen totdat er water uitkomt. Nadat je deze hebt aangesloten, moet je de radiator vullen zoals je hebt gezegd. Je start de motor met de vuldop verwijderd om de lucht eruit te laten. Als de motor warm begint te worden, dek je hem af en wacht je tot de ventilator begint te werken. Controleer of de in- en uitlaatslangen al heet zijn (thermostaat gaat open). Dan moet je water bijvullen (wees voorzichtig bij het losdraaien van de dop...). Je zet hem uit en als hij koud is, vul je water bij tot het niveau helemaal is bereikt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45275 door handmatig-mechanisch
Nog iets wat ik vergat: ik neem aan dat je met het vervangen van de pakking beide cilinderkoppen bedoelde. Het is niet zo dat je er maar één hebt vervangen en de andere ook al kapot is...