Zoek MDM

Bulletin

Ik heb een probleem met mijn Ford Mustang V8 4.6 L uit 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden - 11 jaar en 10 maanden geleden #45269 door handmatig-mechanisch
Ik heb de pakking al drie keer vervangen omdat de motor steeds oververhit raakt. Ik wil graag weten wat er mis is. De waterpomp is gecontroleerd en die is in orde. Ook de radiateur is schoongemaakt en die is ook in orde. Wie kan me helpen? Ik wil graag het waterstroompatroon weten om te zien of de waterpomp defect is of niet goed werkt.
Laatst bewerkt: 11 jaar 10 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45272 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Ik heb een probleem met mijn Ford Mustang V8 4.6L uit 2000.
Hallo, ik neem aan dat je hebt gecontroleerd of de radiateurventilator werkt en ook of de thermostaat (die mogelijk defect is) in orde is. Controleer dit even en laat het ons weten. Vergeet ook niet om het koelsysteem goed te ontluchten. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45273 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Ik heb een probleem met mijn Ford Mustang V8 4.6L uit 2000.
Mijn ventilator is rechtstreeks aangesloten, hoe ontlucht ik het systeem? Ik koppel de slang los die terugloopt naar de radiator en laat het water lopen terwijl ik koelvloeistof bijvul...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45274 door handmatig-mechanisch
Ik begrijp niet wat je bedoelt met de directe ventilator. Als het een elektrische ventilator is, is het niet goed dat deze constant draait. Als het een visco-koppeling is, werkt de koppeling mogelijk niet goed en kan het zijn dat de ventilator "te weinig toeren maakt", ook al zie je hem wel draaien. Om het systeem te ontluchten, moet je het ventilatierooster in het passagierscompartiment openen (zet het op de hoogste stand) zodat het hele circuit ontlucht wordt. Vul het systeem vervolgens zo vol mogelijk. Als er geen ontluchtingsventielen zijn, kun je de uitlaatslangen van de cilinderkoppen loskoppelen totdat er water uitkomt. Nadat je ze weer hebt aangesloten, zorg er dan voor dat je de radiator vult zoals je hebt beschreven. Start de motor met de vuldop eraf om de lucht eruit te laten. Zodra de motor warm begint te worden, plaats je de dop terug en wacht je tot de ventilator aanslaat. Controleer daarbij of de inlaat- en uitlaatslangen heet zijn (thermostaat opent). Pas dan moet je water bijvullen (wees voorzichtig bij het losdraaien van de dop). Zet de motor uit en vul, zodra deze is afgekoeld, water bij tot het niveau vol is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45275 door handmatig-mechanisch
Nog iets wat ik vergeten was: ik neem aan dat je met het vervangen van de pakking beide cilinderkoppen bedoelde, anders heb je er misschien maar één vervangen en zou de andere ook defect kunnen zijn...