Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij de 2000 Chevrolet Corsa 1.6 Extra motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44319 door handmatig-mechanisch
:( Hallo vrienden: ik heb een extra 1.6 Chevrolet Corsa uit 2000 met een Opel-motor. Mijn neefje raakte blijkbaar oververhit doordat er een slang brak en er water uit stroomde tijdens het rijden. Het probleem is dat we de slang hebben vervangen, maar de ventilator deed het niet. Dus hebben we de nieuwe schakelaar vervangen (de schakelaar die het ventilatorrelais activeert en zich in de achterste cilinderkop bevindt) en de ventilatormotor gecontroleerd. We hebben er water overheen gegoten en getest, maar na een minuut rijden begon de ventilator te draaien en stopte hij niet. Zelfs toen we hem stopten, duurde het lang voordat de motor stopte en bovendien trok hij de accu leeg. Wat kan ik doen? Voordat ik de cilinderkop verwijder. Kan iemand me het werkplaatshandboek voor dit model sturen?
Bedankt voor je hulp. Met vriendelijke
groet, Leonel

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44325 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Chevrolet Corsa 1.6 Extra-motor uit 2000
Hallo, ik zou de radiatormagneetklep en de thermostaat controleren voordat ik de cilinderkop verwijder. Als de motor echter oververhit is, zorgt de cilinderkoppakking ervoor dat de motor water "drinkt". Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden - 11 jaar en 8 maanden geleden #44364 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Chevrolet Corsa 1.6 Extra-motor uit 2000
Ik heb de magneetklep vervangen. Ik heb de originele gemonteerd, die werkt tussen 80 en 90 °C.
Het originele relais is vervangen. Het probleem is dat hij te heet wordt om aan te raken; na een minuut kan ik de cilinderkop niet meer met mijn hand aanraken. Ik heb ook de thermostaat vervangen, om eerlijk te zijn. Daarom ga ik de cilinderkop controleren en van de gelegenheid gebruikmaken om de keerringen te vervangen, de kleppen te stellen en alle pakkingen te vervangen.
De motor verbruikt water en dat komt uit de uitlaat. Het is geen condensatie van dampen; het is water. Waarom stopt het niet als ik gas geef? Het blijft eruit komen.
Bedankt voor je hulp. Groeten, Leonel
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44366 door handmatig-mechanisch
Hoi Leroca, ja, dus het opwarmen ging goed... je weet wel, de pakking vervangen, die zal verbrand zijn, en het cilinderkopoppervlak controleren, als dat niet kromgetrokken is. Succes! Je laat hem er weer als nieuw uit! Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44397 door handmatig-mechanisch
Hoi, net zoals mijn vriend zegt, is niet alleen de cilinderkoppakking beschadigd, maar ook de hele cilinderkoppakking. Alleen een revisie kan helpen. Bij dit soort motoren moest deze in de meeste gevallen worden "gevuld" met aluminium laswerk vanwege de kleine ruimte tussen de waterleidingen en de schutbordzitting van de pakking, waar de koelvloeistof in de cilinders lekt en wat je uit de uitlaat ziet komen. Wees voorzichtig met het aandraaien van de cilinderkopbouten. Succes.