Zoek MDM

Bulletin

MIJN FIAT TIPO 1600 IS UITGESCHAKELD, HIJ RIJDT ALS EEN PAARD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #42681 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: MIJN FIAT TIPO 1600 IS UITGESCHAKELD EN RIJDT ALS EEN PAARD
Oké, afgezien van wat het met je doet, zoals een paard. Als de auto geparkeerd staat met draaiende motor, maakt hij dan ploppende geluiden zoals je hoort als je langs de uitlaatpijp loopt? Je vermeldde in je bericht dat er compressie lekte; bedoelde je dat je monteur een compressietest heeft uitgevoerd?

Je probleem kan worden teruggebracht tot slechts deze oorzaken: luchtinlaat, gasprobleem, elektrisch probleem en een mechanisch probleem met de distributieketting als je auto dat systeem heeft (als het een riem is, valt deze optie af).

Ik raad je aan om een eliminatieproces te volgen. Begin met de gemakkelijkste en goedkoopste en werk naar de moeilijkste en duurste toe. Je monteur heeft de carburateur, het filter en de bougies al schoongemaakt (vraag hier, heeft je monteur je laten zien in welke staat de vorige bougies waren?).

Zeg hem dat hij de luchtinlaat van de motor moet controleren en de verdelerkap, rotor en bedrading moet vervangen. Je hebt dit niet gedaan, en het is een basisonderdeel van motoronderhoud. Slechte elektrische geleiding beïnvloedt het type vonk dat de bougies produceren en kan detonatie veroorzaken, wat ook explosies kan veroorzaken.

Tot slot is het lastig om een compressietest en een compressielektest uit te voeren; hiermee kunt u achterhalen of uw auto een probleem met de distributieketting heeft. Als uw ketting te los zit en vervangen moet worden, sluiten de kleppen in de cilinderkop niet op tijd wanneer de zuiger omhoog komt om de lucht gemengd met brandstof samen te persen, wat explosies in de uitlaatpijp kan veroorzaken. Dat zou deze optie uitsluiten.

Als uw monteur ervaren is, weet hij hoe dit moet; als het probleem hiermee niet is opgelost, raad ik u aan een second opinion te vragen bij een andere monteur.

Laat me uw resultaten weten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #42684 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: MIJN FIAT TIPO 1600 IS UITGESCHAKELD EN RIJDT ALS EEN PAARD
Ik vertel je dat wanneer ik de auto start, hij geruisloos zijn minimumsnelheid bereikt, zonder explosies door de uitlaatpijp te laten lopen en stabiel blijft. Het probleem is wanneer ik met de auto rijd, maar als hij geparkeerd staat, blijft hij stabiel en merk ik de storing niet. Wat ik over de compressie heb ontdekt, is dat die via de uitlaatpijp naar beneden ontsnapt, maar ze vertelden me dat het later opgelost kan worden en nou ja, ik denk, zoals je zegt, dat ik een andere monteur moet zoeken. Laat me eens kijken wat je zegt, laten we eens kijken. Bedankt, goede dag.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.