Zoek MDM

Bulletin

MIJN FIAT TIPO 1600 IS UITGESCHAKELD, HIJ RIJDT ALS EEN PAARD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42674 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik wil graag weten of iemand me kan helpen. Ik heb een Fiat Tipo 1600 uit 1994. Hij had een aantal problemen, zoals (compressieverlies, olieverlies aan het einde, slecht stationair draaien en explosies door de uitlaatpijp). Ook stikt hij bij het klimmen, wil niet meer lopen en slaat af. Nu heb ik de olie ververst, de carburateur, het brandstoffilter en de bougies vervangen, maar hij heeft nog steeds een probleem. Bij het klimmen verliest hij vermogen en valt hij stil, hij gaat niet omhoog. Wat zou het kunnen zijn? Kan iemand me alsjeblieft helpen? Dank u wel, goedemiddag.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42676 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: MIJN FIAT TIPO 1600 IS UITGESCHAKELD EN RIJDT ALS EEN PAARD
Het klinkt alsof je een defecte cilinderkoppakking hebt. Blaast de auto toevallig witte rook uit de uitlaat? Raakt hij oververhit? Verbruikt hij koelvloeistof? Ontkoppel de ontluchtingsslangen van het cilinderkopdeksel en de olievuldop om te controleren of de olie en koelvloeistof gemengd zijn; het zou er beige en melkachtig uit moeten zien. Je kunt ook proberen carburateurreiniger tussen de koppakking en het blok te spuiten om te zien of de auto in toeren draait. Dit zou erop kunnen wijzen dat je pakking zijn afdichting kwijt is en er lucht in komt.

Als je denkt dat het probleem niet bij de koppakking ligt, probeer dan carburateurreiniger tussen het inlaatspruitstuk en de cilinderkop te spuiten en kijk of de motor in toeren draait; dit zou erop kunnen wijzen dat er lucht in komt waar de pakking tussen het spruitstuk en de cilinderkop zijn afdichting kwijt is. Je kunt ook gebroken inlaatslangen van de motor hebben; deze verharden meestal en scheuren, waardoor er lucht in de motor kan komen.

Hieronder staan enkele referentiebeelden van een defecte cilinderkoppakking.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42677 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: MIJN FIAT TIPO 1600 IS UITGESCHAKELD EN RIJDT ALS EEN PAARD
Vriend, hij raakt niet oververhit en er komt ook geen witte rook uit de uitlaatpijp. Over het algemeen rookt hij niet. Ik heb de carburateur vervangen in de veronderstelling dat dit het probleem zou kunnen oplossen. Ik heb hem getest en hij geeft nog steeds een storing. Hij komt langzaam omhoog en lijkt geforceerd. Ik heb de bougies en de carburateur vervangen door de olie en het filter te vervangen, in de veronderstelling dat dat de oplossing was, maar de storing blijft bestaan. Waarmee kunt u me helpen? Hier heb ik de motor van het voertuig aangesloten om te kijken of u me kunt helpen. Alvast bedankt, ik hoop op uw snelle reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42679 door handmatig-mechanisch
Vraag: Was uw auto zonder benzine komen te zitten voordat het probleem begon? Toen ik uw vorige bericht en dit bericht las, zag ik dat ik er geen rekening mee had gehouden dat het een carburateur met een verdeler is. Ik heb drie mogelijkheden: uw carburateur kan verstopt zijn; de oorzaak kan een gebrek aan benzine of een vuil filter zijn. Vraag: Heeft u de carburateur volledig gedemonteerd, waarbij u alle onderdelen hebt verwijderd, zoals de brandstofinjectienaalden en de drukregelklep? Hebt u alle carburateurleidingen schoongemaakt? Hebt u het/de brandstoffilter(s) vervangen (sommige voertuigen hebben er meer dan één).

Een andere mogelijkheid is dat de vlotterklep van de carburateur beschadigd is en er benzine in de carburateur lekt, waardoor de motor verzuipt. Vraag: Hebt u de bougies gecontroleerd op natheid? Dat zou erop wijzen dat de motor zonder brandstof komt te zitten.

Ten derde zou u een defecte rotor en verdelerkap kunnen hebben; er zouden ook defecte kabels van de verdeler naar de bougies kunnen lopen. Uit ervaring weet ik dat ik een Kever had met moderne ontsteking; de motor startte wel, maar had geen vermogen, zelfs niet op vlak terrein. Ik heb de bougies vervangen, een nieuwe set, een carburateurreinigingsset en kabels. Niets hielp. Het probleem zat in de verdelerkap en de rotor.

Controleer die eens, en als je dat al gedaan hebt, kijken we welke andere mogelijkheden er zijn voor jouw probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42680 door handmatig-mechanisch
Oké, ik zal je vertellen dat de carburateur is vervangen door een vriend van me, die monteur, en volgens zijn werk was het goed. Hij vertelde me dat de carburateur goed was. En ik denk dat als hij deed wat je zei, de carburateur er nu schoon uitziet. Wat betreft de benzine die je me vertelde, weet ik het niet, misschien is het dat niet, want anders had de monteur het me wel verteld. De bougies zijn niet nat en werken nu goed. En wat je me vertelt over de verdeler? Als ik het niet weet, kan ik dat morgen controleren, want ik heb de auto op een parkeerplaats staan, maar dat zouden elektrische storingen zijn, toch? En ik denk niet dat dat het probleem is met de elektriciteit. Als hij bergopwaarts rijdt, maakt hij een lelijk geluid als een paard, duwt hij vooruit en achteruit en stikt hij. Oh, nog iets. De monteur, toen hij de auto verving, had de auto twee brandstoffilters en hij vertelde me dat die beschadigd waren. Hij heeft ze verwijderd en er één nieuwe in gezet. En nu weet ik niet of dat goed is. Bedankt voor de hulp, ik wacht op je reactie. Bedankt.