Zoek MDM

Bulletin

TPS GALLOPER SANTAMO

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41703 door handmatig-mechanisch
TPS GALLOPER SANTAMO Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, mijn Galloper Santamo schokt een beetje als ik het gas loslaat (in welke versnelling dan ook). Dit gebeurt wanneer hij het pedaal helemaal intrapt.
Mij is verteld dat het de TPMS-sensor is, maar die heb ik al gekocht. De vraag is: moet ik de scanner aansluiten om de vervanging uit te voeren?
Of kan ik hem gewoon vervangen?
Ik kijk uit naar jullie reacties. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41706 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteurshandleiding over het onderwerp TPS GALLOPER SANTAMO
Hallo, kijk, ik raad aan dat als u reserveonderdelen koopt op basis van gokwerk, de diagnose niet erg nauwkeurig zal zijn, maar u komt er wel heel dichtbij. Als uw auto een V6-motor heeft, omdat het een Galloper of een 2.5 dieselmotor met turbo is, raad ik u aan de accu los te koppelen voordat u een sensor loskoppelt. Let goed op de posities volgens de voorschriften die u moet volgen. Onthoud dat niet alle sensoren vastzitten; sommige hebben voorschriften voor rotatiegraden. Kijk goed, markeer indien mogelijk de sensor met een potlood en verwijder hem, vervang hem vervolgens door de nieuwe. Daar komt de scanner om de hoek kijken. Met andere woorden, hij vertelt de boordcomputer dat de sensor is vervangen en wist de foutcode. Voer in de toekomst een scan uit om zeker te weten of een onderdeel defect is of niet. Nou, in de hoop dat het perfect is en in één keer werkt. Tot ziens, Marcelo

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.