Zoek MDM

Bulletin

problemen met luchtstroomsensor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41607 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp problemen met luchtstroomsensoren
Zou het revisie van de luchtstroomsensor haalbaar zijn? Erg moeilijk? In mijn auto zitten de luchtdruk-, inlaattemperatuur- en luchtstroomsensoren allemaal op één elektronische printplaat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41611 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp problemen met luchtstroomsensoren
Motoren hebben sensoren, bijvoorbeeld: klopsensor, luchtstroomsensor, luchttemperatuursensor, koelvloeistoftemperatuursensor, nokkenassensor en turbodruksensor.
Deze geven informatie door aan de ECU en deze is geprogrammeerd om de actuatoren aan te sturen op basis van de in de fabriek geprogrammeerde tabel.

Voorbeeld: temperatuur bij 90º tpm +3.000, snelheidssensor meldt 120 kHz = opening van de canisterklep.

Gasklepsensor in positie 5 + luchttemperatuur bij 20º + koelvloeistoftemperatuur bij 40º = stationair toerental actuator open.

De ECU geeft de sensor de opdracht om te rapporteren en de actuator volgt de instructies van de ECU op. Als je geen ECU hebt voor een 1.5, denk ik niet dat die motor goed zal werken.

Van alle ECU's, dat is wat ik je al zei. Kijk of iemand hem voor je kan herprogrammeren en het is goedkoper.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.