Zoek MDM

Bulletin

problemen met luchtstroomsensor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41504 door handmatig-mechanisch
Problemen met de luchtstroomsensor Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen collega's... Ik heb een probleem met de luchtmassameter van mijn Mitsubishi Mirage ES uit 1993... Ik heb de auto nog maar kort en het bleek dat ze het motorstoringslampje hadden verwijderd. Ik ben gaan zoeken en heb het lampje er weer in gezet. Ik kon de codes zien aan het knipperende lampje door een jumper in de connector te plaatsen en die gaf code 12, wat de luchtmassameter aangeeft... Toen ik erheen ging, was de sensorkabel losgekoppeld en als ik hem weer aansluit, gaat hij uit of gaan de toeren op en neer... Ik realiseerde me dat deze auto oorspronkelijk een 1.8-motor had en nu een 1.5. Zou dat iets met het probleem te maken kunnen hebben? Iets anders is dat er niets gebeurt als ik de luchtinlaatslang van het gasklephuis verwijder en de sensor aansluit, maar als ik hem er weer in zet, gaat hij uit... Ik hoop dat u begrijpt wat ik heb geschreven en mij op weg kunt helpen met het probleem... Goedemorgen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41588 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp problemen met luchtstroomsensoren
Goedemorgen vriend, probeer dit plan om de MAF-sensorinstallatie te reconstrueren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41601 door handmatig-mechanisch
Hé, kijk, maak je geen zorgen om iets te reviseren. Ik zal het uitleggen. Alle sensoren zijn gekalibreerd op hun motor. Dus, als de MAP bijvoorbeeld een beweging van 1 kilo moet waarnemen, en de nieuwe, kleinere motor levert hem 750 gram op <-voorbeeld. Vertel me maar hoe je het wilt laten werken, haha. Wat je nodig hebt om de auto in goede staat te krijgen: je hebt iemand nodig met de juiste apparatuur om in de regeleenheid van je auto te komen en de 1.5-motormapping in te voeren. Op die manier herkent je auto correct de hoeveelheid aangezogen lucht en al het andere.
Of installeer een regeleenheid van een 1.5-motor. Op die manier maken de sensoren de motor niet gek.

De MAP herkent weinig aangezogen lucht, injecteert meer gas om omhoog te komen, en hij stikt en slaat dan af. <- Is dat wat er gebeurt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41602 door handmatig-mechanisch
Ik weet niet of het is toegestaan om naar andere pagina's te linken. Zo niet, dan verzoek ik om dit bericht te verwijderen.
Hier leest u hoe belangrijk mapping is bij afronding en goede voertuigprestaties:

www.chiptuners.es/foro/viewforum.php?f=1...2678677c2e2f036a8ad4

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41606 door handmatig-mechanisch
Goedenavond, jongens, bedankt voor jullie hulp... Volgens jullie, als ik de ECU van de 1.5 vervang zonder de sensoren aan te passen, is het probleem dan opgelost? Of moet ik in dat geval de luchtstroomsensor van die van de 1.5 vervangen en is het klaar? De andere sensoren geven geen problemen.