Zoek MDM

Bulletin

temperatuur Partner 2008 Diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41281 door handmatig-mechanisch
Partner 2008 Dieseltemperatuur Geplaatst door manual-mecanica
Hallo: ik ben nieuw op het forum. Ik heb een erg trage internetverbinding, dus ik heb niet veel kunnen browsen.
Ik heb een probleem en weet niet goed waar ik mijn vraag kan stellen.

De temperatuurmeter van mijn Partner gaat van normaal naar een sprongetje naar het rode merkteken, terwijl er een lampje op het dashboard met de tekst "stop" gaat branden. Zodra de meter het rode merkteken bereikt, keert hij terug naar de oorspronkelijke positie.
De watertemperatuur is normaal. Ik verwijder de dop en controleer.
Ik heb het gevoel dat deze sprong overeenkomt met een elektrische schok wanneer de tweede elektrische ventilator inschakelt.
Meestal hoor ik de elektrische ventilator op hoge snelheid draaien als de meter springt.
Hij kan een hele week zonder storing rijden, terwijl hij dit bij een rit van een uur onder normale omstandigheden wel vijftien keer kan doen.
Het is altijd hetzelfde: de meter blijft niet in het rood staan, hij raakt het rode merkteken en het lampje op het dashboard gaat branden. In minder dan een seconde keert hij terug naar de normale positie, en dit kan zich na 20 seconden of tien minuten herhalen.
We hebben de lamp vervangen en hij werkt nog steeds.
Ik zie geen losse draden, geen aarding of kortsluiting.
Ik zie geen vreemde zekeringen; alles lijkt normaal.
Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44235 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Partner 2007 Urbana temperatuur
Hoi Fuser, ik heb hetzelfde probleem met een 1,4-liter benzinemotor. Ik las dat het het ventilatorrelais zou kunnen zijn. Heb je het kunnen repareren?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44249 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteur op het onderwerp Partner 2008 Dieseltemperatuur
Dit probleem kan optreden als het koelsysteem niet goed is ontlucht en er lucht in zit (in het gedeelte van de cabineverwarming). Open de koelvloeistofcirculatie naar het verwarmingssysteem volledig, terwijl de motor warm en draaiend is, en laat de antivries volledig door het systeem circuleren, zodat de lucht uit alle slangen en componenten in het expansievat wordt verwijderd. Dit elimineert deze kans op een storing.