Zoek MDM

Bulletin

Kinematische analyse

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41203 door handmatig-mechanisch
Kinematische analyse Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden, ik ben enorm overweldigd, want op de universiteit werd mij gevraagd om de kinematische analyse van twee motoren uit te voeren, een diesel en een ottomotor. Het probleem is dat ik veel heb gezocht op jullie forum, maar geen handleiding heb kunnen vinden met de waarde van de oscillerende massa van de motoren, bijvoorbeeld het gewicht van de krukas, drijfstangen, enz. Als iemand mij zou kunnen helpen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41205 door handmatig-mechanisch
Antwoord van handmechanica over het onderwerp Kinematische Analyse
Deze gegevens verschillen per motor en zijn afhankelijk van cilinderinhoud, fabrikant, brandstofsysteem, enz.

De fabrikant bewaart dergelijke gegevens omdat ze niet geplagieerd willen worden. Het hangt ervan af hoe groter de cilinderinhoud, hoe groter het contragewicht van de krukas, hoe groter de cilinderslag, hoe meer krukasbocht.

De cilinderinhoud is afhankelijk van de diameter in het kwadraat x pi gedeeld door 4 x de slag (D2.pi:4 x slag = cilinderinhoud) en dit door het aantal cilinders.

pk / paardenkracht of paardenkracht = cilinderinhoud x dichtheid van benzine 0,740 omgevingstemperatuur (15º meer of minder) x 0,001 (het is een constante) x 85% wat het volumetrisch rendement is, alles gedeeld door 14,7 (nog een constante). opmerking: als het een dieselmotor was met een volumetrisch rendement van 78%, heeft de dieselmotor minder. [cx 0,740 x 0,001 x 85% : 14,7 = pk] x het aantal zuigers/cilinders.

We hebben ook het stoichiometrische mengsel van 14,7 gram lucht op 1 gram benzine en in diesel 14,5 gram lucht op 1 gram diesel. Hoe groter de belasting, hoe groter de cilinderinhoud, hoe lager de wrijvingsweerstand, hoe lager de compressieweerstand. De dichtheid van het smeermiddel, en dan komen de mensen op televisie die je vertellen dat je meer brandstof verbruikt als je banden te zacht zijn opgepompt, hahaha.

Nee, ik maak geen grapjes meer, hahaha (over formules). Op YouTube staan video's van wat je zoekt in 3D-animatie, met een uitleg in het Spaans.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41208 door handmatig-mechanisch
Antwoord van handmechanica over het onderwerp Kinematische Analyse
Bedankt, mijn vriend. Hoe een motor werkt, formules en chemische thermische analyse zijn glashelder. Mijn probleem is dat ik geen handleiding heb kunnen vinden, ongeacht het motormodel of de fabrikant, met de specifieke gegevens voor de oscillerende massa (drijfstang + zuiger + krukas + vliegwiel), omdat ik die nodig heb om een aantal berekeningen uit te voeren, zoals het koppel dat door de massa wordt geproduceerd.

In ieder geval bedankt.;)