Zoek MDM

Bulletin

Nissan Navara Pickup-motor met storing in de vierde versnelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41169 door handmatig-mechanisch
Hallo, er is een Nissan Navara bij mij in de werkplaats binnengekomen met een motorstoring bij 110.000 km, een D22-motor uit 2004. Ik heb het over een defect aan de drijfstang van de vierde cilinder, een typisch Nissan-defect.

Ik heb erover gelezen en er zijn filmpjes op YouTube en ja, alles komt overeen. Mijn vraag: is het een kwestie van de drijfstang van de vierde cilinder vervangen, alleen de bussen die hem aan de krukas bevestigen, of iets anders?

De auto start, behalve dat de kettinggeleider bovenop een tik geeft en je een piepend geluid hoort, maar de compressie is prima, geen vreemde rook of iets dergelijks. Ik controleer maandag de oliedruk voor het geval de pomp kapot is of zoiets.

Ik vraag me af of iemand me kan vertellen welke onderdelen vervangen moeten worden om het goed te krijgen. Als er te veel onderdelen zijn, wil de klant het misschien niet repareren. :S

De video is niet van mijn werkplaatsvoertuig, maar het doet hetzelfde en is identiek aan dat voertuig.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41172 door handmatig-mechanisch
Hoi! Ik ben geen monteur, hoewel ik soms zelf dingen repareer. Ik hou van monteurs.
Deze zomer begon een van de maaidorsers een geluid te maken zoals in de video. Ik besloot de motor te verwijderen. We hebben hem eruit gehaald met een monitor. We hebben hem gedemonteerd en er zat wat speling in de bussen. We hebben ook een drijfstang vervangen, omdat die ook wat speling had. We hebben hem weer in elkaar gezet en het geluid was weg. Tot nu toe werkt hij prima, maakt hij wel zijn geluid, maar verbruikt hij olie. Nadat ik alle pakkingen er weer op heb gezet, verbruikt hij nu geen olie meer. De bussen kostten me 100 euro en de drijfstang 90 euro. Ik heb de bouwdoos zelf gemaakt.
Ik vertel je dit voor het geval het je ergens mee kan helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41200 door handmatig-mechanisch
Volgens wat ik lees, is dit een veelvoorkomend probleem bij deze 4x4's. Er zijn zoveel websites die onderdelen voor Nissan Navara's aanbieden, maar geen enkele verkoopt de motor.
Nissan vraagt € 5.000 voor een nieuwe motor:boos: , jeetje, wat een koopje, haha.:cheer:

Als iemand dit ooit heeft meegemaakt, laat het me dan weten. Ik zal eens kijken wat ik kan vinden als ik de motor open, zodat ik de klant psychologisch kan voorbereiden, haha.:lachen: