Zoek MDM

Bulletin

het afstellen van de Bosch F8Q-motorpomp op een Renault EXP

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #39031 door handmatig-mechanisch
Onderhoud de Bosch F8Q-motorpomp van een Renault EXP. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb de motor van een Renault Express met het type F8Q 860 vervangen door een Bosch-inspuitpomp en een verstelbare pomppoelie.
Ik heb hem vervangen door dezelfde motor, type F8Q, maar het was de 640 die op een Renault 19 was gemonteerd.
Bij de montage van deze 640-motor in de Express heb ik de Lucas-pomp die erop zat vervangen door een Bosch-pomp. Bij de montage van de distributie heb ik de groeven in de riem geplaatst die samenvallen met de punten van de poelies.
Bij het starten kost het veel en als ik gas geef terwijl ik probeer te starten, start hij na een tijdje wel, maar met veel rook.
Ik denk dat mijn pomp niet goed staat.
Als iemand dit voor mij kan bevestigen en mij advies of oplossingen kan geven, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40522 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van het afstellen van een Bosch F8Q Renault EXP-motor.
Draai de injectiepomp één tand naar voren en test.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44234 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van het afstellen van een Bosch F8Q Renault EXP-motor.
Hallo, als eerste stap, stel de krukas en nokkenas af. De F8Q-motoren gebruiken cilinder 1, die aan het vliegwiel is bevestigd, als cilinder 1. Ontkoppel de injectorleidingen van cilinder 1. Draai de injectiepomp handmatig totdat u brandstof uit de injectorleiding ziet druppelen. Vanaf het punt waar het begint te druppelen, voegt u nog een tand toe. Dit is het punt van de pomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44236 door handmatig-mechanisch
Hallo, afgezien hiervan denk ik dat beide pompen verschillende timingpunten hebben en injectoren met verschillende debieten... download een handleiding voor beide motoren en vergelijk de timingwaarden; de timingmethoden met een meetklok en voelermaat worden daar beschreven. Neem een kijkje.