Zoek MDM

Bulletin

Veel zwarte rook Mazda BT 50 2008 TD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 dagen geleden #38064 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: " Veel zwarte rook uit een Mazda BT 50 TD uit 2008."
De EGR zorgt voor de recirculatie van uitlaatgassen om de uitstoot van NOx te verminderen en de temperatuur in de verbrandingskamer te verlagen.
Deze bevindt zich altijd via een buis die de uitlaat met de inlaat verbindt, maar ik weet niet of dit bij jouw auto ook zo is.
Maar het is gemakkelijk te vinden. Het is een klep met een vacuümgeactiveerde slang. Op jouw model ziet het er ongeveer zo uit:

U maakt het schoon met carburateurreiniger of reinigingsvloeistof om koolstofresten te verwijderen.
Geluk

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 dagen geleden #38067 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: " Veel zwarte rook uit een Mazda BT 50 TD uit 2008."
Bedankt, ik heb een vergelijkbaar onderdeel gezien, maar het probleem is dat het verbonden is met de injectiepomp, daarom wilde ik er niet aan komen. Er loopt een slangetje van de inlaat naar het inlaatspruitstuk via een van de aansluitingen bovenaan. Ik zal proberen het heel voorzichtig te demonteren om te zien wat er gebeurt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 dagen geleden #38073 door handmatig-mechanisch
Houd er rekening mee dat als uw voertuig geen vermogensverlies heeft ondervonden, het niet nodig is om de EGR te reinigen of te vervangen, maar in het tegenovergestelde geval is het verstandig om dit wel te doen. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 dagen geleden #38077 door handmatig-mechanisch
Reinig het hele uitlaatsysteem, de katalysator en de demper, en u zult de verbetering zien. De EGR is de klep die over het inlaatspruitstuk loopt en een buis naar het uitlaatspruitstuk heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 dagen geleden #38081 door handmatig-mechanisch
Wat ik dacht dat de EGR was, is er niet. Ik zie er ook geen die rechtstreeks op het inlaatspruitstuk is aangesloten, behalve degene die ik heb verwijderd, die met een slangetje was verbonden. Ik vraag me af of hij geen EGR heeft? Ik ben verbaasd, want hij is uit 2008.