Zoek MDM

Bulletin

Veel zwarte rook Mazda BT 50 2008 TD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden - 12 jaar en 10 maanden geleden #37958 door handmatig-mechanisch
Veel zwarte rook uit een Mazda BT 50 TD uit 2008. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Mazda BT 50 TD pick-up uit 2008. De motor is een 12-kleppenmotor (ik noem de motor omdat ik heb gezien dat er verschillende motorversies uit datzelfde jaar zijn).
Het probleem is dat hij veel zwarte rook produceert bij accelereren, dat hij ook onregelmatig stationair draait en rond de 1000 tpm wat hoog is. Als hij wat warmer wordt, stabiliseert hij en zakt hij naar 800 tpm, maar als hij koud is, loopt hij soms op tot 1500 tpm.

Groeten en hartelijk dank voor de antwoorden.
Laatst bewerkt: 12 jaar 10 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37980 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: " Veel zwarte rook uit een Mazda BT 50 TD uit 2008."
Het zou een probleem met de temperatuursensor kunnen zijn. Controleer of deze goed werkt.
(Het overkwam mij met een Toyota Camry Rail.)
Succes, en ik hoop dat iemand je kan helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden - 12 jaar en 10 maanden geleden #37981 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: " Veel zwarte rook uit een Mazda BT 50 TD uit 2008."
Bedankt Guillermo, ik zal eens kijken of ik de sensor kan vinden. Hoe dan ook, vandaag heb ik de filters en olie vervangen, de motor gereinigd met een additief en injectorreiniger erin gedaan. Het is al een stuk verbeterd. Hij stoot bijna geen zwarte rook meer uit (het was het luchtfilter). Het doet het alleen als ik flink optrek. Ik weet niet of het nog steeds gebeurt als de motor stationair draait, want ik heb hem nog niet koud gestart. Ik zie het morgen wel. Misschien verbetert het met een beetje geluk.
Laatst bewerkt: 12 jaar 10 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37982 door handmatig-mechanisch
Wat betreft het rookprobleem: probeer ook de uitlaatpijp schoon te maken, aangezien er roet in ophoopt. Het is eenvoudig te doen en het zal de situatie aanzienlijk verbeteren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38061 door handmatig-mechanisch
Nou, het lijkt iets verbeterd te zijn met wat ik heb gedaan. Het stationair toerental verandert nauwelijks meer, een klein beetje maar, dus ik blijf af en toe dieseladditief toevoegen.
Ik heb ook het inlaat- en uitlaatspruitstuk schoongemaakt... daar zat een hoop koolstofafzetting. Nu ga ik kijken of ik de EGR-klep kan schoonmaken, maar ik weet niet precies wat het is. Kan iemand me dat vertellen?