Zoek MDM

Bulletin

dringend

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37952 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica urgente onderwerp
Als er water overstroomt via de inlaat van de watertank, kan het zijn dat de thermostaat vastzit en geen water naar de motor laat stromen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37954 door handmatig-mechanisch
Als er water lekt of de slangen flink opzwellen, is de kans groot dat er een lek in de cilinderkoppakking zit. In dat geval moet je de pakking en de bouten op de kop vervangen. Als er geen water lekt en de pakking niet heet wordt, is het alleen de thermostaat. En je hebt gelijk, Hugo. Je moet hem goed ontluchten. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37960 door handmatig-mechanisch
Hallo, het water stroomt niet over uit de tank en de slangen zijn normaal. Het enige is dat het lijkt alsof er water met lucht doorheen stroomt als ik de kachel aanzet. Hoe kan ik het water wegpompen? Ik heb er water en voldoende koelvloeistof in gedaan?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37968 door handmatig-mechanisch
Hallo, stap 1. Controleer of de radiator bovenaan aan de passagierszijde een ontluchtingsnippel heeft. Deze moet u losdraaien zodat de lucht eruit kan terwijl u water toevoegt. Stap 2. Er moet nog een ontluchter in de slang zitten die naar de verwarmingsradiator gaat. Start de radiator en draai de ontluchter los totdat alle lucht eruit is. Zodra er water begint uit te komen, sluit u de nippel. Houd er rekening mee dat u water moet blijven toevoegen en dat is alles.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37990 door handmatig-mechanisch
Hallo, oké, we hebben de olie weggegooid en alles is goed gespoeld. Open de kachel zodat alle lucht eruit komt. Controleer of er geen slang boven de watertank zit. We missen de pomp en de thermostaat. Ik zou je aanraden om dat te controleren en bij de hand te hebben. Raak de slangen aan als de ene heet is en de andere niet. Raak de slang aan als de temperatuur de normale temperatuur van je auto bereikt. Raak ook de slang aan die van de thermostaat naar de radiator gaat. Als de temperatuur niet gelijk is, ligt het aan de thermostaat. Nog een ding om te weten: gaat de elektrische ventilator aan als je verwarmt?
Je moet al die details onder controle hebben

Hier heb je de foto van de thermostaat, het is het grijze aluminium onderdeel en de pomp is het zwarte onderdeel. Als je me verzekert dat de radiator schoon is, is het voor mij een van deze twee dingen. Als laatste optie kan de pakking kapot zijn, maar heel weinig, en kan er alleen compressie optreden, maar de temperatuur niet zo sterk of snel stijgen.

Probeer het en laat ons weten succes en groeten