Zoek MDM

Bulletin

Eclipse GST 98 - Normale sensorwaarden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37764 door handmatig-mechanisch
Eclipse GST 98 - Normale sensorwaarden Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen, ik heb een Mitsubishi Eclipse GST uit 1998.
Ik heb onlangs een scanner gekocht om de ECU-waarden uit te lezen. Het apparaat werkt goed, maar ik moet de juiste waarden weten voor elke sensor die deze auto zou moeten hebben, zodat ik ze kan vergelijken met de informatie die de scanner me geeft.

Met vriendelijke groet en bedankt voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37778 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Eclipse GST 98 - Normale sensorwaarden
- De temperatuursensor varieert afhankelijk van de motortemperatuur.

- De TPS-sensorwaarden moeten variëren tussen 0,5 en 1,1 V bij gesloten gasklep, totdat ze een waarde van ongeveer 4,8 V bereiken bij open gasklep. Dit wordt getest met verschillende acceleratiestatussen.
- De zuurstofsensor moet een constante spanning hebben tussen 0,350 en 0,750 V.
- de maf moet variëren tussen 1,8V en 2,9VA bij stationair draaien en moet variëren bij accelereren.
Hierbij een video met uitleg. Veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37788 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Eclipse GST 98 - Normale sensorwaarden
Hartelijk dank voor de hulp, Guillermo!
Ik heb nog één vraag:
mijn auto had een storing in de TPS-sensor. Ik heb het foutenlogboek gewist en tot nu toe is de storing niet teruggekomen. Ik weet niet of de computer na de storing automatisch de juiste waarden instelt of dat ze handmatig moeten worden aangepast. Er zijn nu geen storingen meer, maar het lijkt erop dat de auto te veel brandstof heeft getankt, want na een rit van 1600 km zat er roet op de bumper, duidelijk afkomstig van de uitlaat.

Groeten en nogmaals bedankt voor de hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37790 door handmatig-mechanisch
Welke fout was er? Welke code?
Als je de scanner hebt gebruikt, had die een foutcode moeten geven. Daar begint het.
Je kunt het melden, dan kijken we wat het kan zijn en hoe we het kunnen oplossen.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37812 door handmatig-mechanisch
De fout was P0120, volgens de beschrijving die ik vond op de volgende pagina: www.troublecodes.net/mitsu/ , wat staat voor Throttle Position Circuit. Het probleem is dat de fout zich nog niet heeft voorgedaan, en ik weet niet of het probleem met het overmatige brandstofverbruik dat ik in het andere bericht noemde, aan die fout te wijten is of aan iets anders.