Zoek MDM

Bulletin

onstabiel stationair toerental Volkswagen Gol 96

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37776 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het probleem van onstabiele stationair draaien in de Volkswagen Gol 96
Je kunt de code alleen krijgen als het controlelampje blijft branden en de motor vermogensverlies heeft.
Hoe dan ook, ik stuur je een link zodat je kunt vinden hoe je handmatig codes kunt krijgen: es.scribd.com/doc/77506092/Haynes-El-Man...electronico-del-Motor
Ik hoop dat het helpt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37784 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het probleem van onstabiele stationair draaien in de Volkswagen Gol 96
Welke scanner gebruik je? Koop een Launch X431.

Wat de storing betreft, het is meestal de IAC of de TPSS. IAC = stationair toerental motor en TPSS = gasklepsensor. Maar wees voorzichtig, het is niet alleen een kwestie van ze vervangen; het is een kwestie van het controleren van de spanningen en sensoren, en uiteindelijk de computer.

Aan de andere kant kan het ook de luchtinlaat zijn. Spuit water boven het inlaatspruitstuk. Als je voelt dat de auto probeert uit te schakelen terwijl hij aan staat, is het een luchtinlaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37786 door handmatig-mechanisch
Controleer of er geen extra lucht wordt aangezogen; als dat het geval is, wordt deze variatie veroorzaakt door de stationairloopklep. Controleer ook de timingpunten op de distributieriem voor het geval er een tand is overgeslagen. Controleer ook de ontstekingstiming. Laat me weten hoe het is gegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37819 door handmatig-mechanisch
Hoi Mayck, ik had dezelfde auto met precies hetzelfde probleem.
Het eerste wat ik controleerde was de stappenmotor, en dat was het niet.
Vervolgens controleerde ik de injector: we hebben gecontroleerd, schoongemaakt en gemeten; dat was het niet.
Ten slotte zat het probleem in de potentiometer van het gasklephuis (positiesensor).
Door dezelfde slijtage begon deze onjuiste informatie naar de ECU te sturen, waardoor de motor slecht begon te lopen.
Ik hoop dat deze informatie helpt. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #38002 door handmatig-mechanisch
Controleer of er geen kapotte of losse luchtinlaatslangen zijn, aangezien dit instabiliteit in het voertuig kan veroorzaken. Succes.