Zoek MDM

Bulletin

Het vervangen van de distributieriem van een Peugeot 307 1.6L benzine

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31442 door handmatig-mechanisch
Mijn Peugeot 307 1.6 benzine heeft 83.000 km gereden en ik heb de distributieriem nog nooit vervangen. De auto is 10 jaar oud. Bij welke kilometerstand moet ik de distributieriemset vervangen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31636 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Distributieriem vervangen van een Peugeot 307 1.6L benzine
IN WERKELIJKHEID WORDEN, NAAR MIJN ERVARING, BIJNA ALLE DISTRIBUTIERIEMEN VERVANGEN TUSSEN DE 60.000 EN DE 80.000 KM. DAT HANGT VOORAL AF VAN DE FABRIKANT. HET LIJKT MIJ DAT U AL "EEN BEETJE OVER DE STREEP" BENT. VERVANG OOK DE SPANROLLEN. DAT WORDT OVER HET ALGEMEEN AANBEVOLEN.

GROETEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31638 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Distributieriem vervangen van een Peugeot 307 1.6L benzine
Hallo:
Uit mijn ervaring is het normaal om het tussen de 80.000 en 100.000 km te vervangen. Alles is volgens de fabrikant, zoals mijn collega al zei, en bovendien zijn er al een paar die voor meer km komen... Als je het gaat vervangen, raad ik je aan om het volgende te vervangen:
complete distributieset (rollen, spanrol, riem, luchtriem,
dynamoriem
,
waterpomp
, enz.). Het is iets duurder, ja, maar aangezien de auto er lang en probleemloos mee vooruit kan...

geef de antivries niet de schuld, het is een essentieel onderdeel voor een goede koeling en met goede kwaliteit zal de motor het merken, net als de waterpomp...

Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31665 door handmatig-mechanisch
ontzettend bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31666 door handmatig-mechanisch
Je hebt nog tijd om ze te vervangen. Ik heb een Peugeot 306 en ik vervang ze bij 90.000 km, en die heeft 275.000 km gereden en zonder problemen vervang ik ook de riemspanners. Voor wat ze kosten is het het risico niet waard.