Zoek MDM

Bulletin

Daewo Espero 2.0 jaar 93 enkelpunts.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31049 door handmatig-mechanisch
Daewo Espero 2.0, 1993, eenzitter. Uitgegeven door manual-mecanica
Ik heb problemen met mijn Esquire. Hij blijft niet stationair lopen, want als ik 950 toeren per minuut haal en hij zakt (hij stopt en blijft niet stationair lopen), moet ik hem op 1200 toeren per minuut houden, wat veel brandstof verbruikt. Ik heb ook een motorgeluid. Ik dacht dat het de toerentellers waren, maar ik heb ze geblokkeerd en het geluid blijft aanhouden. Ik wil het geluid weg hebben en het stationair draaien zo laag mogelijk houden.
Kan iemand me helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31055 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Daewo Espero 2.0 bouwjaar 93 single point.
Hallo goedemiddag, uw probleem met stationair draaien kan worden veroorzaakt door het volgende: de IAC-klep, de MAP, de rembekrachtigerleiding die kapot is, de motor werkt niet bij stationair draaien, zelfs niet als de EGR-klep open is. En het probleem met de tachys zou hetzelfde kunnen zijn, wees voorzichtig met de olie, de motor werkt maximaal met pure 10W40, u kunt er ook 15W40 in doen. Kijk ook naar het olielampje: als dat knippert, moet u de oliepomp controleren of de druk bij de pomp meten. Dat gaat beter, dan gaat het sneller. Ik hoop dat mijn reactie u helpt uw probleem op te lossen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31087 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Daewo Espero 2.0 bouwjaar 93 single point.
Bedankt, maar volgens de catalogus en de motor zelf zou de olie die gebruikt moet worden 20W50 moeten zijn. Klopt dat of moet ik 10W40 gebruiken?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31157 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemiddag. Die motor werkt beter met 10W40 of 15W40 olie. Wij hebben er in ieder geval olie in gedaan en die werkt prima zonder bijgeluiden. Dat is de aanbevolen olie. Gebruik die gerust. Natuurlijk hangt het allemaal af van de kilometerstand die je motor met die olie moet rijden. Als de motor pingelt met 15W40, moet je je motor laten nakijken. Nou, beste vriend, test het en vertel het me.