Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij het monteren van een motorfiets-selectietrommel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden - 13 jaar en 8 maanden geleden #29298 door handmatig-mechanisch
Hulp bij het vervangen van de motortrommel Geplaatst door manual-mecanica

Hallo allemaal, mijn naam is Lolo en ik studeer Machinale Verspaning.

Een collega en ik werken aan een project waarbij we de werking van een motorversnellingsbak moeten demonstreren en uitleggen. We hebben de assen klaar met alle onderdelen en afmetingen.

We moeten echter nog de werking van de selectietrommel definiëren.

We kennen de basiswerking. Die bestaat, als we ons niet vergissen, uit het draaien van de ster die aan de trommel is bevestigd. Hierdoor gaat de trommel draaien, waardoor de vorken die in hun sleuven zijn verankerd, lineair bewegen en op hun beurt de synchronisatoren met de tussentandwielen in- en uitschakelen.

We weten echter niet hoe de beweging van de schakelpook wordt overgebracht op de schakelplaat en van daaruit op de ster; wat het doel is van de "neutrale lichtrotorstop"; en vragen zoals de diameter van de trommelcilinder, de afmetingen en de slag van de trommelgroeven en de kosten van de volledige montage.

Daarom vraag ik u om mij te verwijzen naar een website, een handleiding, een plan of om het mij gewoon uit te leggen. Dat zou mij enorm helpen.

Sorry als ik het niet op de juiste plek heb geplaatst.
Hartelijk dank voor uw aandacht.

Groeten.
Laatst bewerkt: 13 jaar 8 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29443 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij het kiezen van een motorfietstrommel
Hoi Lolo.