Hoi, bedankt voor je reactie.
Ik ben aan de slag gegaan en heb de hele remklauwen gedemonteerd en schoongemaakt (omdat ze wat roest hadden) zodat de remblokken goed zouden glijden (omdat ze, zoals Wolfmechanicals zegt, zweven), maar hetzelfde bleef gebeuren: het remde niet en de remschijf werd niet schoon.
Uiteindelijk besloot ik de hoofdremcilinder te vervangen (de pomp is een beetje vreemd, ik moest naar Toyota; ze hadden hem nergens anders) en de schijven te reviseren, omdat ze verroest en chemisch aangetast waren (ze vertelden me dat het te wijten kon zijn aan een product dat ze op de weg spuiten om ijsvorming te voorkomen bij sneeuw), en sindsdien remt de auto weer zonder problemen.
Blijkbaar zat het probleem in de pomp, maar ik ben een beetje teleurgesteld in Toyota, want toen ik hem wegbracht om te laten nakijken, zeiden ze dat de pomp in orde was en dat ik de schijven en remblokken moest vervangen... kortom, ze maakten me kapot. Daarom besloot ik de pomp te vervangen, en eindelijk is het probleem opgelost.
Hartelijk dank allemaal.
Trouwens, "titorober1982", het probleem zat in het binnenste remblok van het achterwiel. Het leek alsof het bovenste deel van het remblok niet slijtte, waardoor er een spleet tussen het remblok en de schijf ontstond... heel vreemd. Omdat de spleet klein was, vertelden ze me dat het niet nodig was om het remblok te vervangen, dat het vanzelf zou oplossen.
Met vriendelijke groet.