Zoek MDM

Bulletin

Toyota Yaris 1.5 TS remsysteem defect

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27544 door handmatig-mechanisch
Toyota Yaris 1.5 TS Remsysteemstoring Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, mijn probleem is dat ik een jaar geleden de remblokken van mijn Yaris heb vervangen, maar toen ontdekte ik dat een van de blokken ernstig versleten was, waardoor de schijf ook ernstig sleet.

Dus moest ik de blokken en de schijf vervangen.

Nu heb ik een probleem met de schijven. Ze zijn verroest en als ik rem, maken ze ze niet schoon. Als ik de schijven verwijder, zie ik dat zowel de blokken als de schijf weer ernstig versleten zijn. Ik weet niet wat het probleem zou kunnen zijn. Mij is verteld dat het de hoofdremcilinder zou kunnen zijn, die niet genoeg kracht zet, maar ik weet het niet helemaal zeker.

Laten we eens kijken wat u me kunt vertellen.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27726 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota Yaris 1.5 TS Remsysteemstoring
Hallo, het probleem zit in de remklauwen. Je moet onderhoud plegen aan de remklauw of remklauw, als ik me niet vergis. De klemmen van je auto zweven, wat betekent dat ze in twee vaste buizen bewegen. Wanneer één ervan verstopt is, oefent de capillair een ongelijkmatige druk uit, waardoor de remblokken scheef slijten. Breng hem naar een monteur om de schijf te laten slijpen, de remklauw te laten onderhouden, nieuwe remblokken te laten plaatsen en de remvloeistof te laten verversen. Als de remklauw kapot is, verliest hij alleen druk en wordt het pedaal rubberachtig en zakt het helemaal naar beneden. Soms gebeurt dat plotseling en komt de druk dan weer terug. Dat is wat het ons waarschuwt. Ik hoop dat ik je geholpen heb.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27747 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota Yaris 1.5 TS Remsysteemstoring
Probeer specifieker te zijn. Drukt het remblok aan de binnen- of buitenkant op je? Drukt het ene remblok meer op je dan het andere op hetzelfde wiel?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30015 door handmatig-mechanisch
Hoi, bedankt voor je reactie.

Ik ben aan de slag gegaan en heb de hele remklauwen gedemonteerd en schoongemaakt (omdat ze wat roest hadden) zodat de remblokken goed zouden glijden (omdat ze, zoals Wolfmechanicals zegt, zweven), maar hetzelfde bleef gebeuren: het remde niet en de remschijf werd niet schoon.

Uiteindelijk besloot ik de hoofdremcilinder te vervangen (de pomp is een beetje vreemd, ik moest naar Toyota; ze hadden hem nergens anders) en de schijven te reviseren, omdat ze verroest en chemisch aangetast waren (ze vertelden me dat het te wijten kon zijn aan een product dat ze op de weg spuiten om ijsvorming te voorkomen bij sneeuw), en sindsdien remt de auto weer zonder problemen.

Blijkbaar zat het probleem in de pomp, maar ik ben een beetje teleurgesteld in Toyota, want toen ik hem wegbracht om te laten nakijken, zeiden ze dat de pomp in orde was en dat ik de schijven en remblokken moest vervangen... kortom, ze maakten me kapot. Daarom besloot ik de pomp te vervangen, en eindelijk is het probleem opgelost.

Hartelijk dank allemaal.

Trouwens, "titorober1982", het probleem zat in het binnenste remblok van het achterwiel. Het leek alsof het bovenste deel van het remblok niet slijtte, waardoor er een spleet tussen het remblok en de schijf ontstond... heel vreemd. Omdat de spleet klein was, vertelden ze me dat het niet nodig was om het remblok te vervangen, dat het vanzelf zou oplossen.

Met vriendelijke groet.