Zoek MDM

Bulletin

DRINGENDE HULP QG18DE

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21292 door handmatig-mechanisch
DRINGENDE HULP QG18DE Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben begonnen. Bedankt voor het lezen en helpen. Laten we beginnen. Een maand geleden kreeg ik een Nissan Sentra 1.8 uit 2001 met een QG18DE-motor. Er waren twee problemen. Eén daarvan is al opgelost: hij wilde niet starten vanwege de krukas en de krukassensor. Het tweede probleem was olieverbruik en -verbranding. Ik heb het niet kunnen oplossen. Het eerste wat ik deed, was de cilinders en klepafdichtingen polijsten door de cilinderkop te borstelen. De auto werd in elkaar gezet en gestart, maar het probleem bleef aanhouden. De motor werd weer gedemonteerd. De shirts en metalen ringen van de drijfstang en het midden en de klep DE KEERRINGEN ZIJN WEER VERVANGEN. Ik heb hem weer in elkaar gezet en gestart, maar hij produceerde nog steeds blauwe rook en verbrandde olie. Ik besloot een additief in de motor te doen, maar hij bleef olie verbranden. Volgens wat ik las, had de QG18DE-motor een batch die misging en die storing had. Ik zou graag willen weten hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb echt jullie hulp nodig. Ik zit vast. Ik zou alle reacties en meningen die jullie me kunnen geven op prijs stellen. Bedankt: woohoo: :( :gek:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21314 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: DRINGENDE HULP QG18DE
Hallo, je hebt niet vermeld of je de zuigers hebt vervangen. Zo niet, dan heb je een probleem met de zuigerveren of -segmenten. Controleer de oude zuigerveren voordat je ze demonteert; ze zullen behoorlijk beschadigd zijn. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21318 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: DRINGENDE HULP QG18DE
Ik wil graag weten of je het geduld hebt om te wachten tot de uitlaat is gereinigd. Anders zal de uitlaat altijd roken totdat het residu in de uitlaat volledig is verbrand.

Ten tweede moet je bij het demonteren de exacte oorzaak van de olieverbranding vaststellen. Als het de klepseals zijn, controleer dan op overtollige olie op de klepstelen wanneer je het spruitstuk verwijdert of de cilinderkop demonteert.
Wanneer de cilinderkop is gedemonteerd, lijken de klepzittingen altijd nat, terwijl dit de oorzaak is van de rook en de olieverbranding.
Als de hele zuigerkop nat is en je vermoedt dat de zuigerveren defect zijn, kun je het beste de oude zuigerveren controleren door ze in de cilinder te plaatsen en ze in de zuigergroef te meten, en ze te vergelijken met de specificaties in de handleiding. Hetzelfde moet worden gedaan met de zuiger; deze moet in de cilinder worden gemeten, en de nieuwe zuigerveren moeten in de cilinder en in de groeven worden gemeten volgens de specificaties van de fabrikant om zeker te zijn.
Als alles in orde is, de afdichtingen ook goed zijn en de kleppen geen speling hebben, kan het geheel veilig worden gemonteerd en hoeft u alleen nog maar te wachten tot alle olie in de uitlaat is verbrand.