Zoek MDM

Bulletin

Kan iemand mij informatie geven over de koppeling van de Jetta?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19119 door handmatig-mechanisch
Ik heb net een Jetta GLI 1.8 Turbo uit 2004 gekocht en sommige mensen zeggen dat ik voorzichtig moet zijn met het gebruik en onderhoud van de koppeling, aangezien een nieuwe koppeling voor die auto een flinke duit kost! Hij wordt geleverd met de complete koppelingsset (bijna $ 10.000 Mexicaanse pesos). Weet iemand hier iets over? Alvast bedankt, en ik stel uw opmerkingen en suggesties op prijs. :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19130 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Kan iemand mij informatie geven over de Jetta-koppeling?
Hallo, wat betreft uw vraag: het koppelingssysteem van uw auto heeft een dubbelmassavliegwiel, wat betekent dat het uit twee hoofdonderdelen bestaat: de onderdelen die verantwoordelijk zijn voor het soepel overbrengen van de kracht van de motor naar de versnellingsbak. De koppelingsplaat heeft geen veren zoals die in andere automodellen, en de koppelingsplaat lijkt meer op een standaardkoppeling. Degenen die u hebben aangeraden de koppeling van uw auto te onderhouden, hebben dus gelijk, gezien de hoge kosten.

We raden aan om het koppelingspedaal niet harder in te trappen dan nodig is om te schakelen en uw voet niet op het pedaal te laten rusten. Een andere aanbeveling is om abrupt optrekken, wat slippen of een sterke acceleratie kan veroorzaken, te vermijden.

Ik voeg een referentiefoto bij, zodat u het systeem kunt leren kennen.

Ik hoop dat deze informatie nuttig voor u is.

Groeten

www.manualesdemecanica.com/components/co.../emoticons/smile.png

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19147 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Kan iemand mij informatie geven over de Jetta-koppeling?
Beste vriend, ik had echt geen accurater en professioneler antwoord kunnen krijgen dan dat van jou. Ik heb het perfect begrepen en ik waardeer het enorm dat je een foto van het systeem hebt bijgevoegd; het was een geweldig gebaar van je. Ik ben erg blij met mijn nieuwe auto, want hij voelt echt bijna als een Audi, haha, maar ik schrok van de informatie die je me gaf over de prijs van de koppeling. Hoe dan ook, ik zal voorzichtig zijn en hem alleen zo hard indrukken als nodig is. En help me alsjeblieft met nog een laatste vraag... Mijn vraag komt deels door het logo dat je op je foto hebt, en ik zie ook dat sommige onderdelen van mijn Jetta het Audi-logo hebben. Mijn vraag is: hoe verhouden de Volkswagen en Audi zich tot elkaar? Bedankt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19155 door handmatig-mechanisch
Hallo, naast mijn dank voor uw reactie, wil ik u graag vertellen dat Volkswagen niet zomaar een merk is, maar deel uitmaakt van een groep die bestaat uit negen merken uit zeven Europese landen: Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Volkswagen Bedrijfswagens, Bentley, Bugatti, Lamborghini en Scania. Elk merk opereert onafhankelijk, maar binnen de personenauto's hebben ze veel gemeen, aangezien de productieplatforms sterk op elkaar lijken en de onderdelen door gemeenschappelijke leveranciers worden geleverd. Daarom vindt u de emblemen van de twee oudste merken binnen de groep, VW en Audi, op de meeste onderdelen van uw auto en op diverse andere merken (Skoda, Seat, enz.).

Voor meer informatie raad ik u aan de volgende links te bezoeken:

www.volkswagen.es/es/es/compania/historia1/1950-1960.html

www.audi.es/es/brand/es/Experiencia/hist...container=layerModal

Ik hoop dat het goed met u gaat en neem afscheid. Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met mij op.

Groeten.