Căutare MDM

Buletin

PROBLEMĂ CIUDATĂ CU MOTORUL

• manual-mecanic
  • Autorul subiectului
  • Proaspăt pensionar
  • Proaspăt pensionar
Mai departe
Acum 12 ani și 4 luni #41003 prin manual-mecanic
PROBLEMĂ CIUDATĂ LA MOTOR Publicat de manual-mecanica
Bună ziua,

În primul rând, să fie clar că nu sunt mecanic, nici măcar amator.

Vin pe acest forum să vă pun o întrebare, să văd dacă cineva îmi poate spune ce naiba e cu mașina mea. O să încerc să fiu cât mai clar posibil.

Am un Hyundai Accent GLS de 3 ani (avea deja 6 când l-am cumpărat). Are aproximativ 120.000 km și folosește benzină cu o cifră octanică de 95.

Problema este următoarea:

Din când în când se aprinde intermitent martorul motor. Clipește o vreme (cam 1 minut), se stinge, după o vreme clipește din nou, se stinge... și tot așa. Când se întâmplă asta, observ că atunci când apăs accelerația, mașina nu mai trage. Dacă opresc la un semafor, motorul amenință să se oprească, turația scade aproape la zero, apoi crește din nou la 800 sau 900. De asemenea, observ un miros asemănător cu evacuarea. Notă: alternatorul și bujiile sunt noi.

Și iată partea ciudată: se întâmplă doar când umplu rezervorul până la refuz și conduc cam 80 km. Adică, umplu rezervorul până la refuz, și după 80-100 km apare problema, iar după ce nivelul de combustibil ajunge la 3/4 din rezervor (mai mult sau mai puțin) nu se mai întâmplă. Mi-am dat seama de asta acum ceva timp și, deși părea stupid, am început să umplu mereu jumătate de rezervor sau puțin mai mult, dar niciodată până la refuz, și din când în când îl umpleam până la refuz. Ei bine, ori de câte ori îl umpleam pe jumătate, curgea ca mătasea, și DE FIECARE dată când îl umpleam până la refuz, problema apărea (de vreo 4 ori de cel puțin). Știu că e ciudat și că pare că nu are niciun sens, dar nu inventez nimic. Problema este exact așa cum vă spun.

Oricum, sper că cineva îmi poate da o explicație... Între timp, voi continua să umplu rezervorul până la jumătate!!!