Zoek MDM

Bulletin

Seat Toledo start niet als hij warm is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1415 door handmatig-mechanisch
Seat Toledo start niet als hij warm is Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Seat Toledo 2.0 GL uit 1991. Als hij koud is, start hij prima en als hij aan staat, kan ik de wereld rondrijden, maar als ik hem uitzet, start hij pas na drie of vier uur weer. We hebben het hele injectiesysteem gecontroleerd. In dit geval is het een multipoint intermitterend simultaan systeem. Alles lijkt in orde. Het brandstofverbruik tijdens het rijden is hetzelfde als vóór het probleem. We hebben alle contactpunten van de elektrische aansluitingen schoongemaakt, maar niets. Ik hoop dat u me kunt helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1418 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Seat Toledo start niet als hij warm is
Een startprobleem kan meerdere oorzaken hebben.

Ten eerste moet u controleren of de auto nog vonkt wanneer u hem vanuit een warme start met de startmotor start. Het verwijderen van een bougie en het omdraaien van de sleutel zal snel duidelijk maken.

Zodra het elektrische probleem is uitgesloten, kunt u proberen een kleine hoeveelheid benzine via de gasklep toe te voegen wanneer het probleem aanhoudt. Als de motor start en vervolgens afslaat, is het probleem zeker de brandstofinjectie.

Nu de details. Als u zegt dat de motor koud goed start, maar warm niet, kan het zo simpel zijn als dat het circuit de inspuitdruk niet handhaaft wanneer u de auto stopt, vanwege een defecte terugslagklep op de pomp, de drukregelaar die erna en vóór het filter loopt, of de vacuümdrukregelaar die op de injectierail naast de injectoren loopt.

Op deze manier zou de benzinedruk in de leidingen, wanneer de auto onder normale omstandigheden stilstaat, ongeveer 2,5 tot 3 bar moeten blijven. In uw geval blijven de leidingen op 0 bar staan, maar staan ze wel vol met benzine.

Dit betekent dat als je een koude motor start, de benzine ook koud en vloeibaar is, waardoor de pomp het systeem direct onder druk zet en de storing onopgemerkt blijft.

Maar als je een warme motor start en de benzine niet onder druk staat, zorgt de hitte van de motor ervoor dat de benzine in de leidingen gaat koken, waardoor deze volledig leeglopen. Wanneer je de motor start, moet de brandstofpomp het circuit vullen totdat de benzine de injectoren bereikt.

Om dit te controleren, laat je de motor opwarmen, zet je hem uit, laat je hem even staan en als de motor het begeeft wanneer je hem opnieuw start, zet je het contact drie of vier keer achter elkaar aan zonder de auto te starten (je hoort dan een paar seconden het karakteristieke gezoem van de brandstofpomp). Op deze manier wordt het circuit weer gevuld met benzine.
Draai de pomp vervolgens om om de motor te starten. Als de motor start, is dat de storing.

Een ander mogelijk probleem is dat alle componenten in orde zijn en dat je een lekke leiding hebt, maar dat die naar benzine ruikt en op de grond druppelt als je hem laat draaien.

Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1425 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Seat Toledo start niet als hij warm is
Nou, ik heb de pompen vervangen, want dit model heeft er twee, één in de tank en één onder de vloer, en niets, we zijn nog steeds hetzelfde. Zou het probleem elektrisch kunnen zijn, zelfs als ik een vonk krijg? Laat me het uitleggen. De vonk is blauw als hij goed werkt, maar als hij niet start, is hij een beetje roodachtig. Ik weet niet of dat klopt. De bougies worden zwart, en ik heb gelezen dat dat komt door te veel onverbrande benzine. Zou de bobine kapot kunnen gaan als hij warm wordt? Hoe kom ik daar achter?

Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1438 door handmatig-mechanisch
Het klopt dat wanneer de bougies te koud zijn of wanneer de motor geen benzine verbrandt, de bougies zwart worden, of beter gezegd, bedekt raken met roet.

Als het brandstofniveau wordt gecontroleerd (het was niet per se nodig om de pompen te vervangen, maar eerder om de druk te controleren), is er sprake van een vonkprobleem.

Om de bobines te controleren, worden bougies gebruikt, wat niets meer is dan een blootliggende elektrode die met de bobine is verbonden. Als de bobine goed is, zou hij vonken van minstens één centimeter moeten produceren, een helderblauwe kleur. Als de bobine slecht is, zal deze, zelfs als je buiten een vonk krijgt, niet meer dan 6 of 7 millimeter vonk geven en zal de vonk ook paars zijn.

Nog iets, hoe zijn de bougiekabels? Ik had slechte kabels op een 1.8 16-kleppen Toledo, en wat ze deden was, toen hij opwarmde, stopte hij bij stationair draaien, totdat ik op een avond vonken kon zien (en voelen) overspringen van de hoogspanningskabels naar de aarde en naar mijn hand.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 2 weken geleden #1605 door handmatig-mechanisch
Nou, uiteindelijk is dit de oplossing.

De Toledo 2.0 uit 1992 heeft twee temperatuursensoren in de waterslang die naar de motor gaat. Een zwarte gaat naar het instrumentenpaneel aan de binnenkant en een blauwe geeft de computer de temperatuur van de auto door.
Nou, deze blauwe was open, hij meet geen weerstand, en als hij koud is, zou hij ongeveer 1800 ohm moeten meten. Als hij warm is, daalt deze weerstand tot ongeveer 200 ohm.
Ik heb hem kunnen repareren door de veren en het metaal waaruit de weerstand bestaat schoon te maken, en nu is hij weer als nieuw. Hij start niet meer.
Het lijkt erop dat de reden dat hij niet start, is dat de computer altijd aangaf dat hij koud was en meer brandstof stuurde, waardoor hij verstikte. Daarom komt er zwarte rook uit de uitlaat en ruikt hij sterk naar benzine.
Ik hoop dat anderen hier iets aan hebben.